Astfel, la anul, toți contribuabilii, indiferent de forma de organizare, ar putea primi, odată cu înregistrarea fiscală, și o adresă de e-mail oficială, identică cu codul unic de identificare sau codul de identificare fiscală, potrivit unui proiect de lege inclus astazi pe ordinea de zi Senatului, scrie avocatnet.ro. 

„Adresa de e-mail va reprezenta sediul electronic al profesionistului, unde ar urma să fie transmise și primite toate comunicările administrative care îl vizează. Măsura a fost extinsă tuturor persoanelor și entităților care asigură executarea de lucrări, furnizarea de produse sau de servicii pe piață, indiferent de forma lor juridica, prin adoptarea unor amendamente de catre Comisia economică din cadrul Senatului”, mai scrie avocatnet.ro. 

În forma inițială a documentului, măsura viza toți operatorii economici, sintagmă ce a fost înlocuită de Comisia economică a Senatului cu termenul de profesionist, în vederea unei corelări terminologice.

Inițiatorul proiectului este senatorul PNL Teodor Atanasiu. "Desi comunicarea prin mijloace electronice este o obisnuinta in viata de zi cu zi, in continuare institutiile statului (ANAF, instantele judecatoresti etc) continua sa transmita actele administrative prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, generand astfel interminabile amanari, vicii de procedura costuri generate de tiparirea inutila a acestor acte, afectarea mediului inconjurator etc", se precizează în documentul citat.