Școlile coranice din Danemarca, finanțate de stat, nu fac un secret din intenția lor de a crea „o societate musulmană” paralelă.
În Danemarca, la o populație de 5,7 milioane de locuitori, există 26 de școli musulmane. Deși independente de sistemul public de educație, ele sunt finanțate cu generozitate de stat – la fel ca și alte școli private din Danemarca – subvențiile putând ajunge până la 75% din buget, se arată într-o analiză a Gatestone Institute.
Cererea pentru școli musulmane în Danemarca a crescut substanțial în ultimul deceniu. La ele sunt înscriși în prezent circa 5000 de elevi, ceea ce reprezintă o creștere cu 50% față de 2007.
Iar aceste statistici nu iau în considerare copiii musulmani care frecventează „școlile coranice”, unde Coranul și Islamul sunt predate după școală copiilor înscriși la școlile publice.
Școlile coranice, așa cum dezvăluia documentarul „Sharia în Danemarca”, difuzat anul trecut pe canalul TV2, nu sunt supuse nici unui control din partea autorităților daneze, fie ele naționale sau locale.
Ministerul Educației anchetează șapte școli musulmane, acuzate că nu au respectat regulile impuse școlilor private, cum ar fi obligația de a-i pregăti pe copii pentru integrarea în societatea daneză, predarea democrației și a egalității între sexe.
Cele șapte școli reprezintă mai bine de un sfert din totalul școlilor musulmane din țară.
Prima școală musulmană din Danemarca a fost inaugurată în 1980. Clasa politică daneză a avut așadar nevoie de aproape 40 de ani pentru a realiza pericolele pe care unele din aceste stabilimente îl reprezintă.
Presa daneză a prezentat în această vară detalii absolut scandaloase:
Astfel, directorul școlii Al-Quds din Copenhaga, Waleed Houji, a postat pe contul său de Facebook imagini antisemite și elogioase la adresa grupării teroriste palestiniene Hamas.
Fostul director adjunct al școlii, imamul Shahid Mehdi, a condus un site de internet unde le explica musulmanilor că nu trebuie să lege prietenie cu ne-musulmanii.
Școala privată Nord-Vest din Copenhaga a fost și ea anchetată, după ce, cu ocazia unei vizite inopinate, s-au descoperit înregistrări în care se făcea apologia jihadului, prin care tinerii erau încurajați să meargă pe calea „războiului sfânt”.
O altă anchetă vizează vânzarea de imobile școlare către Ali Laibi Jabbar, în decembrie 2016. Jabbar este unul dintre conducătorii mișcării islamice Almuntadar din orașul suedez Malmö, care face parte din Fundația Imam Ali, patronată de ayatollahul iranian Ali Al-Sistani.
Jabbar susține că a achiziționat imobilele pentru investiții. Însă, la începutul lui septembrie 2016, fostul director al școlii, Luqman Pedersen, un danez convertit la islamism, a recunoscut că școala avea ambiția de a crea o societate musulmană paralelă; el a explicat și că noul cumpărător plănuia să transfome clădirea într-un centru cultural islamic care să includă școala.
Doi foști profesori de la Nord-Vest, Henriette Baden Hesselman și Gitte Luttinen Ørnkow au explicat că elevii școlii vorbesc despre danezi ca despre „ei și noi”. Într-un concurs de poezie școlară din 2008, mai mulți copii vorbeau în „poemele” lor despre dorința fierbinte de a-i stâlci în bătaie pe „porcii de danezi” și de a le rupe mâinile și picioarele.
Potrivit Gatestone, acești foști dascăli au descris o cultură școlară bazată pe intimidare și violență, în care șeful comisiei școlare urlă la elevii săi în arabă și folosește pedepse corporale. Ei au adăugat că elevii au recunoscut acasă că au fost bătuți.
Ura față de evrei face și ea parte din decor, așa cum descrie profesorul de geografie: a fost cât pe ce să renunțe la lecția despre Israel din cauza ostilității manifeste a elevilor.
Un alt profesor a primit ordin de a nu mai desena stele în caietele și cărțile evreilor, pentru a marca meritele acestora, căci se considera că acestea amintesc de Steaua lui David.
În plus, fetelor li se interzicea să participe la cursurile de înot, de educație fizică și de muzică.
Unul dintre acești foști profesori a declarat:
„O mare parte din învățământ a fost cenzurat. Eu predau religia, însă nu mi s-a permis să predau creștinismul. Acesta a fost predat de un imam venit din Irak... Nu aș fi mirat să aflu că unii dintre băieții pe care i-am avut ca elevi s-au radicalizat.”
Profesorii au încercat să alerteze autoritățile locale, politice și administrative, despre problemele cu care se confruntau, însă nimeni nu a fost dispus să-i asculte.
În urma dezvăluirilor din presă, mai multe partide din opoziție, inclusiv social-democrații, au cerut închiderea acestor școli musulmane.
Mette Frederiksen, șefa partidului social-democrat, a declarat:
„Școlile musulmane nu sunt o idee bună. Este extrem de important ca un copil care trăiește în Danemarca să fie crescut într-o cultură daneză și să se impregneze de viața cotidiană daneză. Indiferent cum ai privi problema, o școală privată islamică nu face parte din cultura majoritară a Danemarcei... Nici mie nu îmi plac tratamentele inegale în școală și cu atât mai puțin acest discurs de ură la adresa minorității noastre evreiești. Trebuie să recunoaștem, în Danemarca există societăți paralele.”