Imperiul lui Tata

Imperiul lui Tata

Mărcile de lux ale concernului Ford - Jaguar şi Land Rover - vor ajunge săptămâna viitoare în portofoliul indienilor de la Tata Motors.

Dinastia indiană Tata, deţinătoarea unuia dintre cele mai mari gupuri industriale din Asia, va pune mâna, cel mai probabil săptămâna viitoare, pe două mărci auto celebre: Jaguar şi Land Rover.

Americanii de la Ford, cei care deţin în prezent cele două mărci auto, au hotărât să le vândă în încercarea de a mai diminua din pierderile înregistrate în ultima perioadă. În 2006, rezultatele financiare ale Ford arătau dezastruos: pierderi record de peste 12 miliarde de dolari (8 miliarde de euro). Ford încearcă să revină pe linia de plutire vânzând mărcile de lux unei companii care până acum voia să producă maşini ieftine, pe gustul indienilor, pentru a-i convinge să renunţe la vehiculele pe două roţi.

În condiţiile în care analiştii din domeniu estimează că Asia va fi piaţa cheie a sectorului auto din perioada următoare, indienii sunt dispuşi să plătească 2 miliarde de dolari (1,3 miliarde de euro) pentru a-şi consolida poziţia prin achiziţia Land Rover şi Jaguar, potrivit cotidianului britanic „The Times“.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tata Motors este compania care a surprins cel mai mult piaţa auto în acest an. În timp ce lansau cea mai ieftină maşină din lume, modelul Nano, cu un preţ de 2.500 de euro, reprezentanţii producătorului negociau cu Ford preluarea celor două mărci de lux. Achiziţia Land Rover şi Jaguar va aduce în portofoliul Tata Motors şi o serie de fabrici de motoare din Marea Britanie şi va fi a doua mare investiţie a grupului pe piaţa engleză. În plus, aceasta va fi prima lansare a indienilor în Occident. Indianul care visa să facă maşini ieftine În spatele gigantului indian Tata Group se află Ratan Tata (70 de ani), preşedintele companiei, unul dintre cei mai bogaţi oameni din India. Potrivit declaraţiilor sale, visul lui a fost mereu să le ofere indienilor o maşină accesibilă, însă va fi nevoit să facă profituri şi din autoturisme scumpe cum sunt cele Jaguar. Ratan Tata s-a născut într-o familie bogată din Mumbai.

Bunicul său, Jamsetji Tata, a pus bazele companiei gigant din India în 1945. Chiar dacă grupul are şi alte activităţi, maşinile produse sub marca Tata au adus grosul profiturilor. Din 1954, de când a fost produsă prima maşină Tata, peste 4 milioane de autovehicule sub această marcă au rulat pe străzile din India.

Ratan a început să lucreze la Tata Group în decembrie 1962, când a fost trimis să muncească la divizia de prelucrare a oţelului, din Jamshedpur. A lucrat la început cot la cot cu ceilalţi angajaţi la gura cuptoarelor de topit metale. Abia în 1981 a ajuns şef în compania familiei sale, fiind numit la conducerea Tata Industries, o altă divizie a grupului. CENTRE DE PRODUCŢIE ÎN MAREA BRITANIE Pe ce va pune mâna Tata Motors Uzine comune Jaguar şi Land Rover Halewood, Merseyside: Linie de asamblare pentru Jaguar X-type şi Rover Freelander, 2.100 de angajaţi Gaydon, Warwickshire: Unitate de proiectare, marketing, vânză ri şi service, 2.890 de angajaţi Uzine Jaguar Castle Bromwich: linie de asamblare pentru XF, XJ şi XK, 2.200 de angajaţi Browns Lane: fabrică de furnir, 490 de angajaţi Whitley: Unitate pentru design şi dezvoltare, 1.980 de angajaţi Uzine Land Rover Solihull: linie de asamblare pentru Range Rover, Land Rover Discovery şi Defender, 5.730 de angaja