Noul smartphone triplu al Huawei Technologies, care urmează să fie lansat vineri, 20 septembrie, apare pe piețele online la un preț mai mult decât dublu față de prețul modelelor anterioare. Chiar înainte de a ajunge pe piață. Deoarece fanii chinezi ai tehnologiei se înghesuie să pună mâna pe dispozitivul dificil de produs.
Precomenzile pentru Mate XT numai pe pagina de internet a Huawei au depășit 5 milioane de persoane până miercuri după-amiază, 18 septembrie. Un reprezentant de vânzări de la un magazin Huawei din Guangzhou a declarat că dispozitivul nu va fi disponibil acolo mai devreme de februarie sau martie. Prezentat pe 10 septembrie, Mate XT este primul smartphone triplu din lume, potrivit companiei. Atunci când este desfășurat, ecranul măsoară 10,2 inci. Iar dispozitivul are o grosime de 3,6 milimetri.
Revoluția Huawei
Telefonul vine cu inteligență artificială generativă și funcții de comunicare prin satelit. Acesta este disponibil în trei niveluri de preț: 19.999 yuani (2.820 de dolari), 21.999 yuani și 23.999 yuani. Pe 11 septembrie, aplicația Xianyu a Alibaba Group Holding pentru piața de vechituri era plină de anunțuri cu prețuri ridicate pentru telefon. Inclusiv unele pentru 49.999 yuani, peste 7.000 de dolari. Ceea ce este mai mult decât dublu față de modelul de vârf.
Vânzătorii afișau listele presupunând că pot obține dispozitivul. Unul dintre ei cerând chiar în jur de 100 000 de yuani, susținând că au garanția că vor primi telefonul. Deoarece au fost primii care l-au rezervat la un magazin fizic. Deoarece este mult mai scump decât gama tipică de 2 000 de yuani pentru smartphone-urile cele mai bine vândute din China, presa locală a început să îl numească „Moutai electronic”. Se face referire la lichiorul chinezesc baijiu de înaltă calitate. Unele rapoarte sugerează că acesta ar putea deveni o țintă de investiții, așa cum a devenit Moutai.
Un telefon dificil de produs
Telefonul este dificil de produs din cauza structurii sale pliabile complexe. Directorul executiv al Huawei, Richard Yu, a declarat la o conferință de presă din 10 septembrie că costurile de producție sunt extrem de ridicate. Și că compania își propune să le reducă prin îmbunătățirea procesului și creșterea randamentelor.
Huawei nu urmărește să vândă un număr mare de Mate XT și să câștige cotă de piață. Caută, în schimb, să își crească numărul de fani prin evidențierea capacităților tehnologice ale companiei.
La conferința de presă, Yu a declarat că cota de piață a smartphone-urilor companiei a atins pragul cel mai scăzut. Asta după patru runde de sancțiuni din partea SUA. Dar că Huawei nu și-a pierdut niciodată încrederea și a continuat să inoveze. Evenimentul de anunțare și data lansării au fost stabilite în mod deliberat pentru a se suprapune cu iPhone 16 al Apple, subliniind poziția concurențială continuă a Huawei, scrie NikkieAsia.