Totul s-a dovedit a fi un jaf absolut ingenios, realizat în luna septembrie. Culmea ironiei, camioanele, care circulau cu plăcuțe de pe alte mașini în ziua comiterii furtului, au fost oprite pentru controale de rutină de polițiștii din Timiș, însă nimeni nu a sesizat vreo problemă. Primii suspecți au fost reținuți în noiembrie: aceiași care au fost și trimiși în judecată. Ei au fost coordonați de un arădean arestat la vremea respectivă în alt dosar, Florin Malița. Acesta a făcut rost de documente false de transport, numere false de înmatriculare (de la firma unui fin), copii de cărți de identitate aparținând unor persoane fără nicio legătură în cauză și alte acte pentru a îngreuna depistarea autotrenurilor, susțin anchetatorii. Malița fusese arestat în dosarul atacului asupra lui Daniel Dragoman, interlopul apropiat de Uțu Rohozneanu, care a fost împușcat la Arad la sfârșitul lunii septembrie.

Conform Aradon.ro, în rechizitoriul prin care autorii jafului au fost trimiși în judecată, „pentru transportul celor 86 de role de cupru către Becicherecu Mic au fost folosite următoarele mijloace auto: capul tractor marca Iveco cu număr de înmatriculare TM-65-SSC cu semiremorca AR-15-SUL, condus de către Stanciu Simon Constantin (a efectuat două transporturi de role de cupru), capul tractor marca DAF cu număr de înmatriculare TM-65-DSS cu semiremorca TM-04-SSC, precum și autovehiculele cu numărul de înmatriculare AR-04-SUL cu semiremorca AR-89-SUL, AR-84-SUL cu semiremorca AR-28-SUL, IF-04-SUL cu semiremorca AR-86-SUL și AR-21-SUL, toate aparținând SC A&O și preluate de către Malița Florin”, se arată în rechizitoriu. La Becicherecu Mic cuprul a fost depozitat într-un spațiu care fusese închiriat. De aici, o parte a cuprului a fost încărcată, urmând să fie transportată în localitatea Lovrin, județul Timiș. Conform actului de trimitere în judecată „pentru transportul celor 28 de role de cupru din Becicherecu Mic către Lovrin au fost folosite mijloacele de transport având numerele de înmatriculare AR-99-WSM și semiremorca AR-89-YTC, condus de către A.C.A., aparținând SC W.I.T.C. SRL, AR-04-SUL cu semiremorca AR-28-SUL, condus de C.I.C.A. și AR-27-SUL cu semiremorca AR-89-SUL condus de către I.G.C., ambii conducători auto fiind angajați la SC A&O SRL”.

În cursul urmăririi penale Malița, Simion Stanciu și Voicu Blăgău nu au recunoscut decât parțial săvârșirea infracțiunilor, mai arată sursa citată. Potrivit rechizitoriului, Malița a declarat – doar cu ocazia audierii de către judecătorul de drepturi și libertăți – că a procedat la transportarea rolelor de cupru ca urmare a comenzii de transport dispusă de către un anume Walter, iar Blăgău și Stanciu au participat la săvârșirea faptei comise de Malița „acordându-i ajutorul solicitat în schimbul unor sume de bani”.  Suma de 4.500 de euro i-au fost remiși lui Stanciu, iar lui Blăgău i-a fost promisă suma de 500 de euro.

 

 

Te-ar putea interesa și: