„Este un şoc. Statul nu va permite aşa ceva”, a declarat preşedintele francez, ieri, în primul interviu televizat după venirea sa le Elysee.
„Acest plan este inacceptabil. Trebuie renegociat”, a adăugat Hollande, amintind că guvernul a însărcinat un expert cu examinarea validităţii deciziilor PSA, al doilea cel mai mare constructor de automobile european.

PSA Peugeot Citroën a anunţat joi planul privind eliminarea a 8.000 de posturi şi închiderea fabricii sale de la Aulnay, în apropiere de Paris. Decizia a provocat tensiuni în Franţa şi dezaprobarea guvernului socialist, care a respins acest plan „în forma în care este acum”. PSA ar închide astfel o fabrică din Franţa pentru prima dată în ultimii 20 de ani. Uzina de la Aulnay funcţionează de 39 de ani.

Guvernul nu poate interzice închiderea fabricii de la Aulnay, însă „ne putem asigura că Aulnay rămâne un sit industrial, aşa cum trebuie să existe garanţii privind durabilitatea sitului de la Rennes”, a adăugat preşedintele francez.

În condiţiile în care dezindustrializarea Franţei a devenit unul dintre cele mai importante subiecte în dezbaterea politică (400.000 de posturi eliminate în sectoarele de manufactură, în ultimii cinci ani), competitivitatea întreprinderilor franceze a devenit una dintre principalele preocupări ale guvernului de la Paris.
Şomajul din Franţa a ajuns la 10%, iar cererile pentru ajutor de şomaj au atins maximul ultimilor 12 ani. Crearea de noi locuri de muncă este una dintre priorităţile mandatului lui Hollande.
Air France – KLM, Carrefour şi Sanofi iau de asemenea în calcul concedieri în Franţa, pe fondul stagnării economiei.