Compania Hidroelectrica a anunțat că a emis facturile pentru luna octombrie 2022, cu o întârziere de aproape șase luni. Motivele care a stat la baza acestor întârzieri sunt mai multe, și sunt legate de politica de subvenționare a energiei electrice, dar și de modificare a Regulamentului ANRE, privind emiterea facturilor.
Mai mulți români au scris pe rețelele de socializate că cei de la Hidroelectrica le-au trimis facturile pentru consumul de energie electrică, aferent lunii octombrie 2022.
”Am o nelămurire, este a treia factură fără cod de bare, ultima cu cod de bare a fost emisă în octombrie anul trecut, după perioada de pauză, când nu s-au mai trimis facturi, cele care mi-au venit după această pauză, nu au cod de bare. Ce se întâmplă?”, a scris un client al companiei.
De partea cealaltă, compania de stat, care este cel mai mare producător de energie electrică din România, îi roagă pe oameni să dea dovadă de înțelegere.
”Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro”, se arată într-un anunț postat pe o rețea de socializare de Hidroelectrica.
Facturile din august 2022, trimise în martie 2023
Situația emiterii cu întârziere a facturilor pentru consumul de energie electrică nu este un caz singular la Hidroelectrica.
Într-un alt anunțat de pe pagina compania se arată că facturile pentru august 2022, au fost emise la finalul lunii martie 2023.
”Stimați clienți, Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022, începând cu săptămâna 27-31 martie. Momentan, compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”, se arată în anunț.
Facturile emise vor putea fi plătite în rate de către abonați, singura condiție fiind ca aceștia să trimită o cerere la adresa e mail: esalonari@hidroelectrica.ro. În cazul celor care nu dispun de o conexiune la internet este suficient ca această cerere să fie depusă la un sediu oficial al companiei de stat.
Astfel, facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval mare de timp, de 45 de zile în cazul clienților casnici, și de 30 de zile în cazul consumatorilor persoane juridice. În acest timp, nu vor fi percepute penalități, informează Antena3.