Astfel, guvernul a decis ca examenele pe care elevii din Anglia le dau la 16, respectiv 18 ani să aibă loc cu 3  săptămâni mai târziu, pentru a le permite acestora să recupereze mai mult din lecțiile pierdute deja anul acesta și pe care ar putea să le piardă în perioada schimbătoare care urmează, potrivit BBC.

La anumite materii conținutul va fi mai redus, iar majoritatea profesorilor titulari au acuzat ministerul de „o replică inadecvată” la măsurile pandemiei la nivel școlar.

În Marea Britanie, învățământul este descentralizat, iar guvernul de la Londra este responsabil cu educația din Anglia. În 2020, în context pandemic, a existat un scandal legat de echivalarea examenelor GCSE și A-Level, ce marchează sfârșituri de ciclu, așa cum este în România bacalaureatul. Pentru că școlile au fost închise multă vreme, guvernul a decis și un pachet extins de măsuri pentru recuperarea materiei, considerate oricum drept insuficiente la nivel școlar.

Măsuri insuficiente

Acum, guvernul a decis ca examenele GCSE și A-Level de anul viitor să aibă loc cu 3 săptămâni mai târziu, anume să înceapă din 7 iunie, în loc de mijlocul lunii mai. Ministrul educației, Gavin Williamson, a spus că ulterior ar putea fi adoptate planuri suplimentare, pentru a acoperi “toate scenariile”. Cu toate astea, directorii școlilor spun că măsura este insuficientă, în condițiile în care situația este foarte gravă. Departamentul pentru Educația a declarat că asemenea ca și calificările vocaționale să urmeze agenda modificată.

Cel mai afectat la nivel de calendar al educației rămâne nordul Angliei, unde foarte mulți elevi au fost trimiși acasă în urma închiderii școlilor. Anul viitor se așteaptă la o comprimare drastică a agendei examenelor, fiind programat același număr de examene în mai puține zile.

Nevoia de claritate

Liderul unui sindicat din educație, Geoff Barton, avertizează că data decalată a examenelor este doar un beneficiu minor comparativ cu vastitatea materiei pierdute din cauza pandemiei.

Mulți elevi au pierdut luni întregi de predare, iar unii dintre ei sunt și acum acasă în zonele cu focare. La rândul lor, aceștia denunță faptul că nu există un plan corect pentru eventualitatea anulării examenelor. Însă Stephen, care se pregătește pentru A-Level, admite că îi este recunoscător guvernului pentru oportunitatea de a susține examenul în mod normal, nu pe baza unui algoritm. Hannah din Leicester crede că ar fi incorect să nu se reducă materia de asimilat pentru A-level.

Sindicatele profesorilor au sugetat ca întrebările să fie structurate diferit anul viitor, pentru a le oferi elevilor mai multe opțiuni la care să fie capabili să răspundă la o întrebare dintr-o materie studiată, indiferent cât din cursul respectiv a fost acoperit la ore.

Sursa: BBC