Peste 270 de persoane au fost rănite în această dimineaţă, din care 20 sunt în stare critică, după ce două garnituri de metrou s-au ciocnit în oraşul chinez Shanghai. Potrivit presei chineze, coliziunea s-a produs din cauză faptului că sistemul electronic a cedat, iar angajaţii companiei au fost nevoiţi să ghideze garniturile de metrou prin telefon.
Accidentul s-a produs în centrul oraşului, în apropiere de Grădinile Yu Yuan, una dintre principalele atracţii turistice din Shanghai. "Din primele informaţii, peste 260 de răniţi au avut nevoie de spitalizare, dar nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa", a declarat pentru Reuters un reprezentat al guvernului în Shanghai. Martorii povestesc că mai multe ambulanţe au venit la faţa locului şi au preluat răniţii. "Era sânge peste tot. Mulţi oameni erau răniţi. Uitaţi-vă la sângele de pe hainele mele, de pe mâna mea", povesteşte Shen Jun (23), unul dintre pasagerii care s-au aflat în primul vagon al uneia dintre garniturile de metrou care s-au ciocnit. Accidente similare Accidentul de astăzi vine la doar câteva luni după ce 40 de oameni au murit în urma coliziunii a două trenuri de mare viteză. Tragedia a avut loc în luna iulie, în estul Chinei, iar opinia publică a acuzat autorităţile că au reacţionat prea încet şi că ar fi încercat să muşamalizeze accidentul. Potrivit agenţiei de presă chineze Xinhua, sistemul de semnalizare folosit pe respectiva linie de metrou a fost creat de Casco Signal Ltd., un consorţiu format din firmele China Railway Signal&Communication şi grupul francez Alstom. Consorţiul Casco se ocupase şi de sistemul de semnalizare de pe linia de cale ferată unde, în luna iulie, două trenuri de mare viteză s-au ciocnit, iar 40 de persoane au murit. "Alstom colaborează strâns cu oficialii de la metroul din Shanghai şi va furniza toate datele necesare pentru determinarea cauzelor care au dus la producerea accidentului", a declarat pentru reuters un purtător de cuvânt al companiei Alstom. Reacţia companiei, ştearsă de pe Internet După producerea accidentului, oficialii companiei care coordonează metroul din Shanghai au postat pe Weibo, echivalentul chinezesc al reţelei de socializare Twitter, un mesaj prin care îşi exprimă regretul, relatează Reuters. "Este cea mai neagră zi din istoria metroului din Shanghai. Ne simţim principalii vinovaţi pentru răul provocat publicului călător şi, chiar dacă scuzele noastre nu compensează rănile produse, ne pare rău", se arăta în mesajul ce ulterior a fost şters de pe Weibo. Acuzaţii dure din partea opiniei publice Tragedia de la Shanghai a stârnit reacţii aprinse pe reţeaua de socializare Weibo, fiind principalul subiect de discuţie al zilei. "Încă un accident, ce glumă. Au cheltuit o mulţime de bani şi au construit ceva ce nu funcţionează cum trebuie", scrise un utilizator cu numele de "ggirl". "Se pare că ne vom întoarce în vremurile antice, când mergeam pe jos şi comunicam cu ceilalţi ţipând. Dar măcar avem această reţea de socializare", completează Zhao Yingying. Reţeaua de metrou din Shanghai are o lungime de peste 400 de kilometri, desfăşuraţi pe 11 magistrale. Prin cele 277 de staţii călătoresc, în fiecare an, 2 miliarde de pasageri. Sistemul este într-o continuă dezvoltare, alte câteva staţii urmând să fie inaugurate până la finele acestui an.