Anunţul deceniului de la Google. Gata, s-a terminat! Cine vor fi cei vizați de această schimbare. Breaking news
- Iulia Moise
- 14 martie 2019, 11:10
Conform unor statistici publicate joi de companie, Google a retras 2,3 miliarde de anunţuri publicitare contrare regulilor sale în 2018, adică şase milioane de „anunţuri publicitare rău intenţionate” pe zi, acordând o atenţie specială publicităţii politice, într-un context în care încrederea în giganţii din lumea digitală este în scădere, relatează AFP.
„Încrederea este fundamentală pentru a construi un ecosistem sănătos, iar noi ştim că încrederea faţă de publicitate, în lume, este probabil la cel mai scăzut nivel”, a recunoscut Mark Howe, responsabil în cadrul Google de industria publicităţii online în Europa, într-o conferinţă de presă.
În 2017, gigantul american a retras 3,2 miliarde de anunţuri care încălcau principiile sale (contrafacere, conţinuturi necorespunzătoare sau periculoase etc.), cu 28% mai mult decât în 2018.
Anul trecut, „am depus un efort concertat pentru a-i combate pe „actorii rău intenţionaţi” care sunt la originea numeroaselor anunţuri publicitare rău intenţionate, şi nu doar anunţurile publicitare în sine”, a precizat Scott Spencer, director de publicitate la Google, într-un comunicat postat online.
„Inteligenţa artificială face cea mai mare parte din treabă. Ea este capabilă să identifice tendinţele şi să aplice modele la scară mare, în timp ce echipele umane definesc parametrii şi examinează nuanţele”, a explicat Mark Howe.
Aproape un milion de conturi rău intenţionate au fost astfel identificate şi închise, un număr dublu faţă de 2017.
„Primim întrebări din toate părţile, de la utilizatori interesaţi de fake news la clienţi care vor să se asigure că cei care le vor publicitatea sunt persoane reale”, şi nu roboţi, a mai spus Mark Howe.
Giganţi ai internetului precum Google sau Facebook au luat măsuri pentru înăsprirea condiţiilor de utilizare, ca reacţie la creşterea gradului de conştientizare la nivel mondial asupra riscurilor de manipulare în alegeri prin campanii ţintite în mediul online.
În 2018, Google a introdus măsuri privind anunţurile electorale din SUA, pentru alegerile de la mijloc de mandat. Aproape 143.000 de anunţuri publicitare politice au fost verificate, iar compania a publicat un raport asupra finanţării acestor anunţuri.
Sunt prevăzute măsuri similare pentru alegerile europene şi pentru cele din India în 2019, scrie Agerpres.