Cei doi mari rivali ar putea conlucra pentru ca Yahoo! să respingă oferta de preluare de 44 de miliarde de dolari făcută de Microsoft.
Surse din interiorul Yahoo! au declarat că oficialii companiei iau în considerare o posibilă alianţă cu marele rival Google în încercarea de a respinge oferta Microsoft, informează Reuters.
„Wall Street Journal“ scrie că Eric Schmidt, directorul general al Google, l-a contactat pe directorul general al Yahoo!, Jerry Yang, pentru a-i propune sprijinul companiei sale. Purtătorii de cuvânt ai celor două companii au negat însă acest lucru.
Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, oferă 44 de miliarde de dolari pentru cumpărarea Yahoo!. Google nu poate lansa la rândul său o ofertă, deoarece poziţia de lider autoritar în piaţă ar atrage atenţia autorită- ţilor antitrust asupra sa, care în cele din urmă s-ar opune unei astfel de tentative. Google are o cotă de piaţă de 75% în domeniul căutării on-line, iar Yahoo şi Microsoft împreună, numai 20%.
O alianţă, mai plauzibilă decât fuziunea
Microsoft intenţionează să achiziţioneze compania de servicii pe internet pentru a reduce decalajul existent între propria divizie de servicii pe internet - MSN - şi Google. De asemenea, mutarea ar avantaja pe de o parte şi corporaţia Yahoo!, care este şi ea mult în urma Google, atât pe piaţa de căutare pe internet, cât şi pe cea de publicitate on-line. Preţul plătit ar fi însă integrarea şi pierderea identităţii uneia dintre companiile-pionier în industria de servicii pe internet.
Yahoo! ar fi mai degrabă mulţumită cu o alianţă, spun sursele Reuters, decât cu o preluare. Mai mult, suma de 31 de dolari pentru o acţiune Yahoo!, oferită de Microsoft, este considerată prea mică.
În opinia lui Evan Stewart, de la firma de avocatură şi consultanţă Zuckerman Spaeder, în cazul unui răspuns afirmativ din partea Yahoo!, obţinerea aprobării din partea autorităţilor antitrust este foarte probabilă.
STRATEGIE
Ce greşeli a facut Yahoo!
Yahoo! a minimalizat importanţa căutării pe internet. Compania, fondată în 1995, primul motor de succes de căutare pe internet, a avut suficient timp pentru a se impune, până la apariţia Google în 1998. Strategia aplicată nu s-a dovedit însă cea mai bună. În loc să mizeze pe adevărata carte câştigătoare - căutarea pe internet - Yahoo! s-a extins în foarte multe alte afaceri conexe, ignorând şi minimalizând mişcările noului competitor. Dacă toată lumea foloseşte motorul tău de căutare, vânzarea de publicitate este următorul pas logic. Aceasta a fost strategia pe care a ignorat-o Yahoo!, dar a folosit-o inteligent Google.