Comercianții bucureșteni au la dispoziție, începând de joi, un „Ghid de bune practici”. Documentul a fost elaborat de Prefectura București și cuprinde măsurile ce trebuie urmate în magazine pentru a preveni răspândirea coronavirusului. Prefectura Municipiului București a publicat mai multe reguli menite să ducă la evitarea aglomerărilor din spațiile comerciale.

Decizia de a adopta acest set de măsuri a fost adoptată după discuțiile pe care prefectul Alin Stoica le-a purtat cu reprezentanți ai mai mult asociații ale comercianților și ai primăriilor de sector. Astfel în urma discuției s-a stabilit o serie de măsuri care să fie considerate bune practici la nivelul comercianţilor. Prefectura București a făcut un anunț, în acest sens, cu măsurile adoptate, pe contul de Facebook.

„Părţile au ajuns la un acord asupra modului în care poate fi asigurată în mod optim respectarea măsurilor de prevenire a formării aglomerărilor în interiorul magazinelor, măsuri prevăzute în Hotărârea CMBSU nr. 19 din 27.03.2021. În urma discuţiilor a reieşit necesitatea de a informa clienţii, de a asigura flexibilitate comercianţilor în aplicarea măsurilor şi de a menţinere un dialog constant între comercianţi şi autorităţi”, se arată în postare.

Regulile impuse de Prefectură:

1. Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă. Este propus următorul text: „Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan …. clienţi”.

2. Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut prin raportare la cota de max. 7m.p. -client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2 m între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.

3. Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă. Printre măsurile sugerate sunt: (*) limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin, (**) asigurarea contorizării electronice sau (***) asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii.

4. La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii.