Gențile de lux Chanel, cel mai bun remediu împotriva inflației! Credit Suisse le confirmă valoarea

Photo 129913419 © Photosvit | Dreamstime.com

Potrivit Credit Suisse Research Institute, gențile de lux se numără printre produsele de lux care „ofer cea mai bună protecție împotriva inflației”. Americanii au descoperit cum poți învinge inflația! Cumpără genți de lux, a căror creștere de preț este uriașă, de la an la an.

Cumpărătorii înțelepți și aflați la curentul cu trendul în modă golesc din magazinele newyorkeze  genți și poșete Chanel în speranța de a-și împiedica economiile să-și piardă valoare pe fondul inflației uluitoare din SUA.

„Soțul meu mi-a cumpărat una când era într-o călătorie de afaceri și a cheltuit aproximativ 5.500 de dolari pe ea, iar prețul azi pentru aceeași geantă este de 8.800 de dolari”, s-a lăudat avocatul Rebekka Or în fața magazinului emblematic Chanel din New York, pe East 57th Street unui reporter de la NY Post.

„A cumpărat-o acum trei ani, chiar înainte de pandemie”, a spus avocata din Massachusetts, al cărui soț i-a făcut cadou o altă geantă nouă pentru ziua ei, la 48 de ani, în timp ce erau în oraș. Este „un lucru frumos să vezi creșterea valorii genților de firmă”, a spus Or.

Elvețienii confirmă valoarea de piață a genților de lux

Un raport recent lansat de Institutul de Cercetare Credit Suisse, grupul de reflecție al gigantului bancar elvețian, a identificat faptul că gențile de marcă sunt o investiție viabilă, fiind unul dintre articolele de lux pe care cumpărătorii ar trebui să le dețină „pe fondul incertitudinii și inflației crescute”.

„Considerăm că gențile Chanel, operele de artă tradiționale chinezești și ceasurile de mână oferă cea mai bună protecție împotriva inflației, în timp ce vinurile fine, arta modernă și contemporană și arta americană și latino-americană tind să sufere în regimurile cu inflație ridicată”, se arată în raport publicat luna trecută. Inflația în SUA a depășit 8 la sută, iar în România a atins aproape 15 la sută, o inflație nemaivăzută de 14 ani.

Cele mai scumpe genți ale casei de modă franceză – lansate de Coco Chanel în 1910 – sunt un set de patru mini-uri din piele de miel la prețul de 28.500 de dolari.

Gențile cresc în fiecare an. Ca preț

O altă "investitoare", director executiv în industria tech, Amber S., în vârstă de 34 de ani, face cumpărături la Chanel de patru ori pe lună, cumpărând cel puțin cinci genți pe an. „Simt că, din perspectiva consumatorului, există mai puține oportunități de a cumpăra lucruri care se apreciază odată cu trecerea timpului. Și simt că acestea sunt produsele de la Hermes, Chanel și Rolex”, a spus aceasta în fața unui magazin de lux din Upper West Side, NY.

Jamey Cook, care merge la boutique-ul din Manhattan și ia în medie o geantă Chanel nouă pe an, poate, de asemenea, să ateste valoarea lor ca investiție. „Știu că una dintre gențile pe care le-am cumpărat în trecut a crescut dramatic în preț, mi-a spus un agent de vânzări Chanel”, a spus fostul critic de modă în vârstă de 45 de ani, care acum lucrează în zona de filantropie.

„Am cumpărat-o în 2017 cu 5.000 de dolari, iar ea mi-a spus că valorează aproximativ 10.000 de dolari în toamna lui 2021. Am fost destul de surprins.” Admirator al brandului Chanel, Jamey Cook, a susținut că toate achizițiile anterioare au crescut în valoare.

Gențile nu mai stau în magazin, ci în seif

Magazinele de revânzare de lux ale orașului au fost, de asemenea, martorii freneziei Chanel. Tanya Young Williams a deschis Central Park Resale pe West 66th în octombrie și a trebuit deja să creeze o listă de așteptare pentru candidații la un produs de lux Chanel.

„Vedeți oameni care au colectat genți Chanel de-a lungul anilor și vor să știe ce urmează pentru că se uită la investiție și aud despre creșterea prețului și vor să se întoarcă la Bloomingdale și să plătească 800 de dolari mai mult pentru aceeași poșetă, așa că ei vorbesc dintr-o investiție pur economică”, a explicat ea.

Odată cu creșterea cererii vine și riscuri de securitate sporite, a spus Laurie Perren, care deține Roundabout Resale Couture pe Madison Avenue.

„Din păcate, din motive de securitate, majoritatea genților de lux sunt ținute în afara sediului într-un seif. Devine periculos să ții Chanel în magazin. Nu a fost niciodată așa, deși au fost întotdeauna scumpe”, a spus ea.