După ce angajatorii s-au plâns timp de aproape doi ani că este greu de lucrat cu absolvenții din generația Z, acum îi concediază rapid pe tinerii angajați care nu se ridică la nivelul așteptărilor.
Concedieri masive în rândul Generației Z
Șase din zece angajatori spun că au concediat deja câțiva dintre lucrătorii din Generația Z angajați imediat după terminarea facultății la începutul acestui an, într-un nou raport.
Intelligent.com, o platformă dedicată de recrutare de personal, a sondat aproape 1.000 de angajatori din SUA. Studiul a relevat faptul că deficiențele clasei din 2024 vor afecta viitorii absolvenți.
După ce au întâmpinat o serie de probleme cu tinerii angajați, unul din manageri spune că ezită să angajeze din nou absolvenți de facultate.
Între timp, unul din șapte angajatori a recunoscut că ar putea evita să îi angajeze complet anul viitor.
Trei sferturi dintre companiile chestionate au declarat că unele sau toate angajările lor recente de absolvenți au fost nesatisfăcătoare într-un fel sau altul.
Absolvenții din generația Z sunt „nepregătiți și neprofesioniști”
Nemulțumirea angajatorilor față de tinerii de astăzi este lipsa lor de motivație sau inițiativă.
Jumătate dintre liderii chestionați au menționat acest lucru ca motiv pentru care lucrurile nu au funcționat cu noul angajat.
Managerii au menționat, de asemenea, că Generația Z este neprofesionistă, dezorganizată și are abilități de comunicare slabe ca fiind principalele motive pentru care au fost nevoiți să concedieze absolvenți.
Generația Z are probleme de adaptare la un program
Liderii companiilor spun că s-au confruntat cu provocările tangibile ale ultimei generații, inclusiv întârzierea frecventă la muncă și la întâlniri, neportul unor haine adecvate biroului și utilizarea unui limbaj potrivit pentru spațiul de lucru.
Acum, mai mult de jumătate dintre managerii angajatori au ajuns la concluzia că absolvenții de facultate nu sunt pregătiți pentru lumea muncii. Peste 20% dintre angajatori spun că tinerii angajați nu pot face față volumului de muncă.
Tinerii au nevoie de atitudine pozitivă și de inițiativă
În realitate, colegiile știu că studenții lor sunt complet nepregătiți pentru piața muncii, iar unele au început să facă pași pentru a umple acest gol.
De exemplu, Universitatea de Stat din Michigan îi învață pe studenți cum să gestioneze o conversație de tip networking, inclusiv cum să caute semne că cealaltă parte începe să se plictisească și că este timpul să treacă mai repede.
Când au fost întrebați ce ar face absolvenții de facultate mai angajabili, angajatorii au răspuns: o atitudine pozitivă și mai multă inițiativă.
Consilierul principal pentru educație și dezvoltare profesională de la Intelligent, Huy Nguyen, îi sfătuiește pe absolvenții din Generația Z să observe cum interacționează ceilalți angajați pentru a înțelege cultura companiei la orice nouă firmă la care ar putea adera. De acolo, este mai ușor să evaluezi care este o modalitate adecvată de a interacționa cu ceilalți.
„Luați inițiativa de a pune întrebări gândite, căutați feedback și aplicați-l pentru a arăta motivația dvs. pentru creșterea personală,” adaugă Nguyen.
Unii manageri au insistat chiar că o atitudine pozitivă la locul de muncă va avansa carierele tinerilor angajați mai mult decât o diplomă de facultate.