Generația de aur încă produce munți de bani. Meciul de retragere, o mare lovitură financiară

Generația de Aur. Sursa foto: Facebook

Generația de Aur a obținut performanțe notabile chiar și la trei decenii după Campionatul Mondial de Fotbal din 94. Meciul de retragere al tricolorilor a generat venituri de peste 1,5 milioane de euro. Ceea ce înseamnă că Hagi și compania au atins un nou record în materie de vânzări, pentru un singur meci disputat în România ultimilor zece ani.

Generația de Aur a obținut încasări uriașe la meciul de retragere

Pe lângă costurile de deplasare și cazare, organizatorii meciului de retragere pentru Generația de Aur au plătit și onorariul invitaților. De exemplu, Hristo Stoicikov a cerut și primit 25.000 de euro. De menționat este faptul că Balonul de Aur din 2005, Ronaldinho a fost, de asemenea invitat, însă onorariul de 200.000 de euro cerut de „dințos” a fost mult prea mare pentru bugetul organizatorilor.

„The Special One”, Jose Mourinho nu a avut pretenții financiare pentru a participa la meciul de retragere al gloriilor din Generația de Aur. De fapt, lusitanul și-a plătit singur și biletul de avion. Al doilea aspect care merită menționat constă în faptul că jucătorii români vor primi câte 15.000 de euro.

Generația de Aur a câștigat meciul împotriva Legendelor Lumii. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Jose Mourinho nu a avut pretenții financiare

Jucătorii din Generația de Aur au convenit în unanimitate ca banii strânși din vânzarea tricourilor să fie donați școlilor generale unde tricolorii au învățat. Meciul de retragere al Generației de Aur a atins, de asemenea, și un record de fani pe Arena Națională.

Peste 55.000 de spectatori au răspuns prezent la meciul de retragere al echipei care a învins Argentina lui Maradona în 1994. Numărul record de fani prezenți pe Arena Națională se traduce printr-un venit record generat din vânzări: 1,5 milioane de euro. Sumă care depășește încasările oricărui meci disputat în România ultimilor zece ani.

„Generația de Aur”. Sursa Foto: Facebook

Record de vânzări pe Arena Națională

Din nou, merită amintit faptul că licitația pentru tricourile jucătorilor din Generația de Aur au generat alte câteva sute de mii de euro.  Aproximativ 50% din vânzări au reprezentat banii veniți din vânzarea biletelor la meci. Fanii au plătit între 40 de lei pentru un bilet la peluză și 250 de lei pentru un tichet VIP.

În termeni comparativi, meciul de retagere a strâns cu 250.000 de euro mai mult decât ultimul meci disputat pe Arena Națională cu casa închisă. Adică meciul în care FCSB a sărbătorit titlul de campioană în fața celor de la CFR Cluj, meci care a generat jumătate de milion de euro din vânzarea biletelor.

Generația de Aur. Sursa foto: Florin Răducioiu/ Instagram

 Generația de Aur, record de încasări din bilete și drepturi de televizare

Separat de veniturile din vânzarea biletelor, meciul de retragere al Generației de Aur a atras și sponsori. Sponsori care au rotunjit veniturile cu alte 500.000 de euro. Gică Popescu a estimat cu o certitudine de neamț, suma totală generată de meciul de retragere al echipei naționale din 1994.

Hidroelectrica a fost al doilea sponsor important. Compania de stat a achitat 100.000 de euro pentru meciul de retragere al Generației de Aur. Venituri suplimentare au rezultat și din drepturile de televizare. De exemplu, Pro Tv a plătit 150.000 de euro pentru difuzarea evenimentului.

Pentru a vă face o idee de ansamblu, meciul din preliminariile Conference League dintre FCSB și Nordjaelland a fost transmis de același post de televiziune pentru o sumă de trei ori mai mică.