Tocatul cepei este un coșmar în bucătărie. Lacrimi, ochii roșii şi iritați, dar toate aceste pot fi uitate, deoarece ceapa „fără lacrimi” este scoasă la vânzare pentru prima dată.
Ceapa „fără lacrimi” este pusă în vânzare în supermarketurile din Marea Britanie. Waitrose are în stoc Sunions, o ceapă creată prin încrucișarea unor tulpini de ceapă mai puțin înțepătoare.
Săptămâna viitoare, Waitrose va începe să vândă Sunions în magazinele sale. Este un soi de ceapă „maro, fără lacrimi și dulce”, care este prezentată ca „schimbătoare de joc” pentru bucătarii aflaţi mereu cu ochii roșii.
Ceapa fără lacrimi a avut nevoie de mai bine de 30 de ani pentru a fi perfectă
Iritația cauzată de vaporii eliberați la tocarea unei cepe ar putea dispărea. Trucurile folosite care includeau: ceapa băgată în congelator, înmuierea în apă sau chiar purtarea de ochelari de înot, vor fi doar o amintire.
Lanțul soră al lui Waitrose, John Lewis, vinde „ochelari de protecție pentru ceapă” speciali cu lentile anti-aburire pentru 23 de lire sterline. Cu toate acestea, ochelarii de protecție ar putea deveni în curând istorie datorită sortimentului de ceapă Sunions, despre care Waitrose spune că este „perfectă pentru cei cu ochi sensibili, precum și pentru gătit în bucătărie cu copiii”.
Este de trei ori mai scumpă decât cea mai ieftină ceapă din supermarket
Mai mult, dulceața acestui tip de ceapă se pretează perfect pentru o varietate de feluri de mâncare, de la salate la mese calde. Singura problemă ar fi prețul. Este mult mai scumpă decât ceapa obișnuită. O pungă care conține trei cepe costă 1,50 lire sterline – sau 50 pence o ceapă. Soiul de ceapă Sunions a fost lansat în SUA în urmă cu patru ani. A ajuns anul trecut în Europa continentală, când marca a fost preluată de un număr de retaileri spanioli.
Ceapa a fost dezvoltată inițial de gigantul agricol Bayer, dar acum este deținută de firma de produse chimice BASF, care a achiziționat o parte din afacerea cu semințe și culturi. Se spune că Sunions nu sunt modificați genetic, ci sunt produsul a zeci de ani de încrucișare a unor tulpini de ceapă mai puțin înțepătoare. Pe site-ul mărcii scrie că, spre deosebire de toate celelalte cepe, „devin mai dulci în fiecare zi”, relatează theguardian.