Gara de Nord își schimbă fața. Lucrările vor dura cinci ani. Foto

Gara de Nord își schimbă fața. Lucrările vor dura cinci ani. Foto

Ministerul Transporturilor demarează un amplu proiect de modernizare a celei mai mare stație feroviară din România, Gara de Nord. Lucrările, cu o durată estimată de aproape cinci ani, vor transforma infrastructura gării.

Gara de Nord, modernizată

La solicitarea Economica.net, reprezentanții CFR Infrastructură au transmis randări cu Gara de Nord după finalizarea lucrărilor. Anul trecut, CFR Infrastructură a semnat contractul pentru „Modernizarea, consolidarea și reabilitarea stației CF Gara de Nord București – Faza I”.

În vara anului trecut, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara că proiectul de modernizare a Gării de Nord era în faza de proiectare și estima că lucrările vor începe până la sfârșitul anului. Contractul are o durată de 116 luni și vizează modernizarea celei mai mari stații feroviare din România precum:

  • 55 de luni pentru proiectare și execuție lucrări, respectiv 9 luni pentru proiectare și 46 luni pentru execuție;
  • O lună pentru verificarea și aprobarea la plată a proiectelor și a testelor finalizate;
  • O perioadă de garanție de 60 de luni.

CFR Infrastructură a semnat, în urmă cu un an, contractul pentru prima fază a modernizării Gării de Nord. Oferta câștigătoare, depusă de asocierea a două companii din România SC GDPO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, are o valoare de 419,85 milioane de lei, fără TVA.

Gara de Nord

Sursa foto: economica.net

Principalele obiective ale modernizării

  • Clădirile stației de călători București Nord vor fi modernizate, consolidate și reabilitate;
  • Restaurarea monumentelor istorice;
  • Creare unor zone verzi centrale care includ o zonă de așteptare pentru vizitatori;
  • Renovarea zonei din jurul stației de călători Gara de Nord în conformitate cu conceptele de oraș inteligent, oraș creativ și oraș verde;
  • Modernizarea zonelor pentru călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • Elemente de siguranță și confort pentru călători, precum lifturi, rampe pentru persoane cu dizabilități, balustrade și sisteme de control acces;
  • Noi sisteme de ventilație și încălzire;
  • Modernizarea instalațiilor electrice, sanitare și termice și a sistemelor de iluminat;
  • Modernizarea sistemelor de informare a publicului călător și a echipamentelor de telecomunicații, precum și a altor componente.

Stația de cale ferată București Nord va fi modernizată conform standardelor și legislației europene în vigoare, potrivit reprezentanților CFR Infrastructură.

Ne puteți urmări și pe Google News