Gabi Popescu: "Nu vreau să mai aud în viaţa mea de Ferrari"

Gabi Popescu: "Nu vreau să mai aud în viaţa mea de Ferrari"

CAZUL "FERRARI ÎN FLĂCĂRI". După ce, într-o primă fază, ar fi fost de acord să primească un bolid identic celui distrus, fostul internaţional s-a răzgândit şi a apelat la instanţă, care i-a dat dreptate.

Ziua de 10 aprilie 2006 a avut culoarea cenuşii pentru Gabi Popescu, fost fotbalist, printre altele, la echipele Universitatea Craiova, Salamanca, Numancia, FC Naţional, Dinamo şi Valencia. Ex-internaţionalul se întorcea de la Craiova, când, pe autostrada Bucureşti-Piteşti, în timp ce îşi conducea cu 170 de kilometri la oră automobilul Ferrari 612 Scaglietti proaspăt achiziţionat, un beculeţ roşu de la computerul de bord i-a dat alarma. Şocat, olteanul s-a dat jos din maşină, apoi n-a avut altceva de făcut decât să privească flăcările de dimensiunile unui deal care cuprinseseră automobilul. Trecuseră doar trei zile de când îşi cumpărase bolidul, pe care plătise cât pentru un apartament cu trei camere în vremurile de boom economic: 280.000 de euro.

50.000 de euro despăgubiri

După cinci ani de zbucium, săptămâna trecută, Gabi Popescu şi-a găsit dreptatea la tribunal: va primi 285.973 de euro plus despăgubiri de 50.000 de euro, deşi ceruse de trei ori mai mult. Pentru a se putea adresa justiţiei, Gabi Popescu a trebuit înainte să achite întreaga contravaloare a automobilului, pentru a deveni în acte proprietarul lui, astfel că risca, dacă instanţa n-ar fi decis să-l despăgubească, să rămână şi fără maşină, şi fără bani! Dacă la început ar fi fost de acord să i se dea la schimb un automobil identic cu cel făcut scrum, treptat, fostul mijlocaş şi-a schimbat opţiunea, descurajat de dispreţul afişat de italieni. "Mi-a spus că nici nu vrea să mai audă de Ferrari", spune avocatul Ionuţ Lupşa. Dezgustul nu-i dispăruse nici ieri lui Gabi Popescu.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Am muncit toată viaţa!"

"Nu mai vreau Ferrari! Mi-ajunge! Am muncit toată viaţa ca să am o maşină pe care mi-am dorit-o, dar n-am avut parte de ea! Nu m-am putut bucura!", este concluzia fostului internaţional, la capătul unui proces cu Ferrari, exprimată pentru EVZ, cotidian care a urmărit pas cu pas procesul: mai întâi a relatat cazul, apoi a scris despre venirea experţilor italieni la Bucureşti, a consemnat temerile fostului fotbalist că ar putea rămâne şi fără maşină, şi fără bani, precum şi momentul în care a apelat la justiţie pentru a-şi găsi dreptatea. În toată această perioadă, italienii s-au dovedit parteneri de dialog inabordabili, convinşi că a fost o greşeală de pilotaj, iar culpa aparţine în exclusivitate păgubitului. Gabi Popescu nu s-a împăcat deloc cu punctul de vedere al „ferariștilor”, iar analizele n-au elucidat misterul, astfel că nici acum, după cinci ani, nu se știe ce a provocat, aparent din senin, devastatorul incendiu. ÎNCEPUT. Pe 11 aprilie 2006, EVZ a reflectat incidentul

MOMENTUL DECISIV. În mai 2008, Gabi Popescu a apelat la justiţie

Acuzat că mergea cu 180 de km/h în viteza a doua!

Între proprietar şi firma peninsulară a fost un dialog al surzilor. "Am discutat prin fax. O dată ne-au spus că textul este scris în română, iar ei nu-l înţeleg. Altăvdată ne-au zis că nu se vede bine scrisul. Apoi ne-au spus să trimitem acte din care să reiasă că Gabi Popescuesteproprietarulmaşinii. Am făcut şi asta. Dar n-am ajuns la niciun rezultat. În toată lumea sunt câteva cazuri de Ferrari care au luat foc, numai anul trecut au fost 10, dar nicăieri nu s-a ajuns în justiţie. Fiecare caz a fost rezolvat prin negociere. Şi noi am vrut asta, dar nu s-a putut, n-am avut cu cine vorbi", a explicat apărătorul lui Gabi Popescu.

"E o maşină adusă din Austria, posibil modificată", este teoria cu care se încurajează italienii că ar putea câştiga procesul după ce vor face apel. Bănuiala este spul berată de tabăra lui Gabi Popescu. "Este exclus. Maşina avea 450 de kilometri, dintre care 150 făcuţi pe pista din Italia, la probe. Gabi a făcut 300 de kilometri cu ea: un drum Bucureşti-Craiova şi retur. La întoarcere s-a întâmplat incidentul. S-a mai speculat că s-ar fi modificat motorul, lucru imposibil, fiindcă nici măcar n-a avut timp să facă asta. Iar altă versiune ar fi fost că a forţat motorul. Apărătorul celor de la Ferrari a susţinut în instanţă că Gabi ar fi condus cu 180 de kilometri la oră în viteza a doua! Dar nu te lasă maşina să faci aşa ceva, din construcţie. Gabi avea 170 de kilometri la oră".

CĂLUŢ" NĂZDRĂVAN

Constructorul de la Maranello refuză să comenteze decizia instanţei. Chiar dacă n-a avut probleme tehnice cu Ferrariul său, Gică Popescu a decis să-l vândă după câteva luni

Ferrari păstrează o tăcere mormântală în jurul "cazului Popescu", dar la Maranello (lângă Modena) se pregăteşte contraatacul. Mai mult ca sigur, italienii vor face apel la decizia tribunalului. EVZ a urmărit cazul, iar în 2008 a solicitat părerea lui Matteo Torre, şeful de atunci al Biroului de presă de la Ferrari. "Cât timp o acţiune juridică este în desfăşurare în legătură cu acest caz, nu avem voie să facem niciun comentariu", a zis Torre. Peninsularii n-au fost nici ieri mai vorbăreţi.

EVZ a cerut şi acum un punct de vedere oficial. "Azi e duminică, e zi liberă şi nu dăm declaraţii. Discutăm de mâine încolo. Oricum, nu ştiu nimic despre acest caz", a ocolit subiectul Luca Colaianni, de la Biroul de presă al celor de la Ferrari.

Amănuntul pe care a marşat la proces avocatul lui Gabi Popescu l-a reprezentat mărturia unui expert tehnic venit în România să prevaleze probe şi să dea un răspuns în privinţa cauzelor care au provocat incidentul. "Specialistul a spus în instanţă că s-au aruncat la con tainer piesele maşinii! Piesele acelea constituiau, de fapt, probe şi trebuiau analizate. Apoi a dat-o la întors, zicând că erau prea deteriorate şi nu se putea stabili nimic. S-au uitat la motor şi au plecat în Italia cu două ţevi, pentru a identifica viteza cu care a condus Gabi. N-au găsit nimic în neregulă", conchide reprezentantul lui Gabi Popescu.

"Baciul" şi-a vândut bolidul de ruşine!

Gică Popescu, fostul star al Barcelonei, a fost şi el posesor Ferrari. "L-am luat în 2003, dar l-am vândut după două luni! Am făcut doar 10 drumuri cu el! N-am avut niciun fel de probleme tehnice", ne-a declarat ieri "Baciul", întors răcit cobză din Spania, unde miercuri a asistat la meciul Real Madrid - FC Barcelona, scor 0-2. Fostul căpitan al tricolorilor a avut două motive pentru care a luat decizia respectivă, anume că în România nu există drumuri pentru astfel de maşini, precum şi faptul că se simţea jenat să meargă cu o astfel de bijuterie pe roţi, iar lumea să se uite după el!

În România, dealer Ferrari este Forza Rossa. Reprezentanţa a luat însă fiinţă în 2008, la doi ani după incidentul cu Gabi Popescu. "Nu putem comenta incidentul cu Gabi Popescu", a precizat scurt, ieri, Lucian Şonea, de la Forza Rossa. Deşi susţine că are grijă de toţi posesorii de Ferrari din România, Şonea nu ştia că "Baciul" şi-a vândut Ferrariul achiziţionat din Italia!

Şefii constructorului italian le recomandă celor care cumpără anumite tipuri de automobile din gama Ferrari să urmeze cursuri de pilotaj, pentru a putea stăpâni corespunzător nărăvaşul "Căluţ Cabrat". "Nu e o chestiune obligatorie. Cursurile sunt opţionale", precizează acelaşi Şonea.

"Diferenţa dintre mine şi Gică Popescu este că el şi-a luat maşina din Italia, iar eu am luat- o din România", punctează Gabi Popescu.