O atenție sporită asupra zonei arctice a Rusiei din partea statelor străine ne obligă să construim astfel de nave, a declarat Vladimir Kulișov, șeful Serviciului de pază al frontierelor, structură din cadrul Serviciului Federal de Securitate (FSB).
Punerea chilei noului spărgător de gheață, denumit „ Purga ”, a avut loc săptămâna trecută, a anunțat șantierul naval Vyborg.
Dacă va fi pus în serviciu după cum este prevăzut, noul spărgător de gheață al FSB, cu o lungime de 114 metri, va naviga tot anul în Arctica, încerpând cu 2024.
Două spărgătoare de gheață similar, aparținând proiectului 23550, destinate Marinei Ruse, sunt deja în construcție la șantierul naval al Amiralității.
Versiunea navei destinată FSB, însă, nu va purta aceleași arme ca versiunea destinată marinei.
Marina rusă, probabil Flota Nordului, va primi primele spărgătoare de gheață din lume care vor fi înarmate cu rachete de croazieră.
„Suntem încrezători că construcția acestei clase de nave va fi un nou pas în consolidarea securității frontaliere a Federației Ruse, inclusiv a regiunii arctice, importantă pentru noi din punct de vedere strategic”, a declarat directorul șantierului naval din Vyborg, Aleksandr Soloviov, la ceremonia de punere a chilei, conform șantierului naval.
„Resursele uriașe ale Rusiei în zona arctică, ruta maritime a Nordului, atenția sporită a statelor străine asupra acestei zone a Rusiei ne impun, fără îndoială, să construim un grup de nave care să garanteze soluția problemelor de securitate la frontieră”, a declarat generalul Vladimir Kulișov, șeful Serviciului de pază al frontierelor, structură din cadrul Serviciului Federal de Securitate (FSB).
Cele două spărgătoare de gheață ale marinei ruse, din clasa 23550, „Ivan Papanin” și „Nikolai Zubov”, sunt planificate să fie puse în funcțiune în 2023 și 2024.
FSB a prevăzut o a doua navă de acest tip însă nu au fost prezentate informații detaliate despre calendarul de construcție a acesteia.
La sfârșitul săptămânii trecute, marina canadiană a primit prima sa navă de patrulare arctică „ HMCS Harry DeWolf ”, prima dintr-o clasă de nave de război caspabile să navigheze în apele arctice canadiene, potrivit Eye on the Arctic.
Norvegia are un spărgător de gheață al Gărzii de Coastă, „ KV Svalbard”. Noul „ Purga ” al Rusiei va fi cu 10 metri mai lung decât „ KV Svalbard”.
Cu un deplasament de aproximativ 6.800 de tone, noua navă va fi de trei ori mai mare decât cea mai mare navă a Gărzii de Coastă din Rusia.
Recent, președintele SUA, Donald Trump, a declarat că administrația sa lucrează pentru construirea a zece spărgătoare de gheață pentru Garda de Coastă a SUA, deși detaliile sunt încă neclare.
Navele de pază de coastă ale FSB pentru zona Arcticii de Vest au sediul în Murmansk, pe coasta Mării Barents.
Foto: The Barents Observer