Acest fapt este confirmat şi de Poliţia Română, care a anunţat ieri că de la începutul anului trecut şi până în prezent au fost sesizate 1.443 de fapte de înşelăciune.

Autorităţile au reuşit identificarea şi trimiterea în judecată a 31 de autori, 11 fiind deja încarceraţi pentru alte delicte. Metoda preferată de infractori este reîncărcarea cartelelor preplătite.

După ce a convins victima să accepte operaţiunea, îi solicită acesteia să tasteze de pe telefon sau îi indică numărul contului bancar unde să efectueze operaţiunea de plată a serviciilor, autorul intrând astfel în posesia unor sume de bani. „Prejudiciul cauzat poa te varia de la 15-20 de euro până la 400-600 de euro, în unele cazuri ajungând la suma de 10.000 lei”, se arată în comunicatul Poliţiei Române.

Victimele sunt convinse că au vorbit cu un angajat al societăţii unde făptuitorul se recomandă că lucrează şi îşi îndreaptă reclamaţia iniţial către „operatorul mobil” sau ANPC. Vodafone a blocat aproape 850 de cartele preplătite în urma recla maţiilor primite şi a verificărilor efectuate. Orange a avut câteva mii de sesizări în legătură cu tentativele de fraudă.

„În urma sesizărilor clienţilor noştri şi după o verificare punctuală a fiecărei situaţii semnalate, Orange România a închis numerele de pe care s-au comis fraudele”, ne-au declarat oficialii companiei.

Şi companiile mari sunt afectate

Potrivit reprezentanţilor Cosmote România, fraudele prin telefon au afectat în ultimul an o serie de companii importante din ţară, inclusiv operatori de telefonie mobilă, lanţuri de retail, producători auto, datorită notorietaţii numelor lor.

Totodată, Vodafone România a transmis mai multe seturi de mesaje scurte de avertizare pentru clienţi, textul SMS-ului fiind: “Pentru a preveni tentativele de fraudă nu comunica persoanelor străine codurile de reîncărcare sau parolele personale”.