FRAUDĂ de 1,3 milioane de euro cu banii STATULUI. VEZI mecanismul prin care câteva firme din Bihor s-au ferit de plata TAXELOR
- Raluca Florescu
- 13 mai 2015, 09:48
Un lanţ de firme cu sediul în judeţul Bihor a înregistrat în perioada 2010- 2013 în contabilitate achiziţii şi livrări fictive de servicii şi materiale de construcţii în valoare totală de 3,2 milioane euro (14.421.475 lei), scăzând astfel obligaţiile de plată către bugetul de stat: impozit pe profit şi TVA, a anunțat astăzi Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) .
DGAF a sesizat procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, care, în data de 12.05.2015, au dispus efectuarea de percheziţii pe raza judeţului Bihor, la domiciliile persoanelor implicate și la sediile firmelor controlate de aceștia, mai scrie în comunicat.
Cum se proceda
Materialele de construcţii şi serviciile fictive au fost achiziționate scriptic direct, sau prin societăți interpuse, într-un lanţ de 33 firme care aveau comportament fiscal inadecvat şi erau subcontractori de lucrări în cadrul unor proiecte de investiții apă/canal din localitățile Marghita, Tulca, Chișlaz, Răbăbani, Pomezeu şi Suplacu de Barcău (județul Bihor).
După încasarea sumelor în conturile bancare ale societăților tip „fantomă”, banii erau ridicați în numerar, contra unui comision de circa 600 lei/operațiune, de către persoane împuternicite, fără însă a avea vreo calitate în cadrul firmelor, iar sumele erau ulterior returnate inițiatorilor plăților.
Firmele tip „fantomă” din lanțul evazionist aveau sediul social declarat la adrese din mediul rural sau la cabinete de avocatură, şi erau înființate pe numele a 11 persoane cu cetățenie română și ungară, domiciliați atât în județul Bihor cât și în Ungaria.
Societățile respective funcţionau fără angajaţi şi fără a respecta termenul depunerii declaraţiillor fiscale obligatorii, parte fiind declarate inactive sau în procedură de faliment, mai scrie în comunicat.
Potrivit DGAF, prejudiciul cauzat bugetului de stat este de 1,3 mil euro (5.768.591 lei), din care TVA în valoare de 786.000 euro (3.461.154 lei) şi impozit pe profit în valoare de 524.000 euro (2.307.437 lei).
Pentru asigurarea recuperării prejudiciului, în octombrie 2014, inspectorii au dispus instituirea de măsuri asigurătorii asupra unor conturi, sume datorate de către terţi şi utilaje deţinute.