FRANȚA. Vânzarea CHARLIE HEBDO nu a mai stârnit același interes ca cele după atentat

La şapte săptămâni după atacul sângeros împotriva redacţiei, săptămânalul satiric francez Charlie Hebdo, difuzat în 2,5 milioane de exemplare, a revenit, azi, în chioşcuri, fără a mai trezi acelaşi interes ca numărul editat de supravieţuitorii atentatului şi vândut în 8 milioane de exemplare.

„Vânzarea decurge normal, fără legătură cu numărul excepţional editat la o săptămână după atacul publicaţiei de către doi jihadişti, soldat cu 12 morţi”, a declarat pentru AFP un vânzător de ziare din gara Saint-Lazare, cea mai frecventată din capitala franceză.

„Într-o oră am vândut cam 20. Rândul trecut, cele 240 de exemplare pe care le-am primit s-au vândut într-o oră”, a adăugat el, citat de AFP, scrie Agerpres.

Numărul „supravieţuitorilor”, realizat de membrii redacţiei care au scăpat din atentat, a fost tipărit în 8 milioane de exemplare, record istoric pentru presa franceză.

Ediţia de miercuri continuă totuşi să se bucure de un elan de solidaritate.

La gara Lille (nord), „am primit circa 300 şi am vândut până acum 150”, spune o vânzătoare de ziare, adăugând că, înainte de atentat, primea 16 exemplare pe săptămână.

„Charlie Hebdo duce lupte pe multe fronturi. Laicitatea a fost mereu unul dintre ele, însă cu timpul a căpătat asemenea dimensiuni încât am fost puţin depăşiţi”, afirmă Riss, noul conducător al publicaţiei, care se reface încă după ce a fost rănit la umăr în atentat. „Am vrea să ne păstrăm libertatea editorială...Am dori să fim consideraţi altfel decât un simbol. În caz contrar ne-am bloca şi ziarul nu ar putea evolua”, a adăugat el.

Temerile supravieţuitorilor atentatului comis de fraţii Kouachi au fost întărite de atacurile de la Copenhaga şi de apelurile la omor lansate pe Twitter împotriva lui Zineb El Rhazoui, colaboratoare franco-marocană a săptămânalului, şi a soţului acesteia.