Fotbalul, agentul de marketing perfect

Fotbalul, agentul de marketing perfect

Unele dintre cele mai profitabile afaceri in zilele noastre apar atunci cand companiile isi asociaza numele cu sportul rege - fotbalul, crede presedintele Federatiei Internationale de Fotabal (FIFA), Sepp Blatter, citat de BBC News.

El este convins ca fotbalul, unul dintre cele mai placute moduri de divertisment, presupune de asemenea si multa incarcatura emotionala din partea celor care il practica sau il privesc. Iar daca oamenii iubesc o echipa de fotbal sau un jucator, vor dori probabil sa foloseasca produse asociate cu imaginea acestora.

Usor de inteles, usor de vandut

„Asta inseamna ca suntem deja in afaceri. Pentru a vinde un produs este nevoie de stimularea laturii emotive a clientilor. Daca esti un bun om de afaceri, te vei folosi de emotia provocata de fotbal, pentru a o asocia si cu produsele tale”, a spus Blatter, la o conferinta internationala tinuta la Johannesburg, Africa de Sud, tara care in 2010 va organiza Campionatul Mondial de fotbal.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Fotbalul in sine este un produs extraordinar. Este usor de inteles, usor de jucat si regulile sale s-au schimbat mult in timp. Este jocul societatii noastre”, a adaugat el. Seful FIFA a declarat ca cel mai important produs pe care organizatia pe care o conduce il poate oferi partenerilor din lumea de afaceri este insasi Cupa Mondiala de Fotbal.

India, o noua piata pentru fotbal

Producatorul de software indian Satyman va intra in grupul select al sponsorilor cupei mondiale la fotbal din 2010, alaturi de giganti precum McDonald’s sau Adidas.

Este primul sponsor major al FIFA din aceasta tara, unde fotbalul este inca slab dezvoltat. „India este o piata buna pentru acest sport, deoarece are peste 1 miliard de locuitori”, a mai spus Blatter. In momentul acesta, dupa calculele FIFA, aproximativ 1 miliard de oameni in toata lumea sunt legati mai mult sau mai putin de afacerea numita fotbal.

PARTENERIAT

Cine profita de pe urma fotbalului In momentul de fata, cei mai importanti parteneri ai FIFA sunt companiile Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai&Kia Motors, Sony si VISA. Adidas si Nike sunt de departe producatorii de echipamente sportive cel mai des asociati cu imaginea fotbalului. Grupul Adidas a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de peste 10 miliarde de euro, iar Nike - o cifra de peste 16 miliarde de dolari.

Cele mai multe echipe nationale si cluburi de fotbal din lume folosesc echipamente confectionate de cei doi producatori. Adidas se mandreste cu „imbracarea” celui mai de succes club din toate timpurile, Real Madrid, pe cand Nike furnizeaza echipament pentru cel mai bogat club de fotbal, Manchester United.