Ford desființează 4.000 de locuri de muncă în Europa, aproximativ 14% din forța de muncă din regiune, deoarece producătorul auto se confruntă cu o încetinire a cererii de mașini electrice și o concurență în creștere din partea Chinei.
Ford se confruntă cu o cerere tot mai scăzută a mașinilor electrice
Compania americană a declarat miercuri că reducerile vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2027, în așteptarea consultărilor cu sindicatele, și vor fi concentrate în Germania și Regatul Unit.
„Industria auto globală continuă să fie într-o perioadă de perturbări, în special în Europa, unde industria se confruntă cu concurența fără precedent din partea Chinei”, a transmis Ford.
Așadar, printre principalele cauze pentru cererea tot mai scăzută pentru vehicule electrice sunt: lipsa sprijinului guvernamental pentru tranziţia la electromobilitate şi concurenţa crescută, în special din partea rivalilor chinezi.
Dave Johnston, vicepreședintele european Ford a adăugat:
„Este esențial să luăm măsuri dificile, dar decisive pentru a asigura competitivitatea viitoare a Ford în Europa”.
Este o lovitură neașteptată pentru Germania
Decizia reprezintă o lovitură foarte grea pentru economia Germaniei, care se confruntă deja cu probleme precum închiderea fabricilor Volkswagen şi tensiunile comerciale dintre China şi SUA.
Mai trebuie spus că în Germania, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 28,6% pe fondul eliminării subvenţiilor guvernamentale pentru EV-uri.
Afacerea Ford cu vehicule electrice a avut de suferit pierderi semnificative în Europa în ultima perioadă. La fel ca alți producători de automobile, a trebuit să reducă prețurile pentru vehiculele sale electrice, care au generat pierderi și reducerea producției.
Ford va trece la zile de lucru mai scurte
Ford a anunțat că va ajusta în continuare producția noilor sale modele Explorer și Capri în Europa, asta însemnând zile de lucru mai scurte pentru personal, „din cauza situației economice slabe și a cererii mai mici decât se aștepta pentru mașini electrice”.
Ford a solicitat guvernului german mai multe investiţii în infrastructura de încărcare, stimulente financiare şi politici clare pentru a sprijini tranziţia la vehiculele electrice.
Într-o scrisoare adresată autorităţilor de la Berlin, directorul financiar al companiei, John Lawler, a arătat că „Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă de politică clară și inconfundabilă pentru promovarea mobilității electrice, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative pentru a ajuta consumatorii să treacă la vehicule electrificate, îmbunătățirea competitivității costurilor pentru producători și o mai mare flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de conformitate cu CO2”, a spus Lawler, citat de CNN.