A fost nevoie de patru zile pentru ca pompierii și marinarii din San Diego pentru a stinge incendiul care a început pe uriașa navă de asalt amfibiu USS Bonhomme Richard, în timp ce se afla la cheu pentru mentenanță și modernizare.
Patru zile ... Și de multe elicoptere care să arunce peste 1.500 de „buzunare cu apă”, precum și o flotilă de remorchere pentru a răci coca navei.
Totul cu prețul a 63 de răniți în rândul pompierilor (inclusiv 40 de marinari și 23 de civili), tratați pentru „răni minore”.
Potrivit unei declarații a Marinei SUA, emisă joi, acum este vorba de a se verifica fiecare spațiu de pe navă pentru a vedea dacă mai există focare încă active. Abia după finalizarea acestei lucrări, pot începe investigațiile menite să stabilească cauza acestui incendiu.
„Nu știm deocamdată nimic despre originea incendiului și nici amploarea pagubelor. Este prea devreme pentru a face predicții sau promisiuni despre viitorul navei. Nu putem trage nicio concluzie înainte de rezultatele investigațiilor ”, a declarat Marina SUA.
La un moment dat, situația cu USS Bonhomme Richard părea disperată, nava începând să se încline din cauza cantității de apă de la bord care era evacuată cu greu. În orice caz, de la prova la pupa, pagubele sunt considerabile.
Comandantul Expeditionary Strike Group 3, contraamiralul Philip Sobeck, a declarat că catargul principal s-a prăbușit pe suprastructură și este posibil ca temperatura din interiorul navei să fi ajuns la 1.000 de grade Farenheit (peste 500 ° Celsius), adică un nivel la care oțelul începe să-și piardă o parte din proprietățile sale.
Aparținând clasei Wasp și pusă în serviciu în 1998, USS Bonhomme Richard, o navă cu un deplasment de 40.000 de tone ce poate îmbarca până la 20 de aeronave, urma să plece din nou pe mare, după doi ani de muncă menită să-i ofere capacitatea de a opera avioane F-35B, aeronave tip STOVL (decolare scurtă / aterizare verticală).
Or, într-un moment în care rivalitatea dintre Statele Unite și China ia amploare, cu litigii care se înmulțesc (Marea Chinei de Sud, statutul Hong Kongului, politica comercială, etc.) Pentagonul vrea să poată deplasa permanent avioane F-35B în regiunea Indo-Pacifică.
În plus, US Navy și US Marine Corps încearcă să-și aprofundeze relațiile operaționale, US Marine Corps insistând pe conceptul de „Lightning Carrier”, adică un portavion ușor.
Și, odată cu întoarcerea programată al USS Bonhomme Richard, Marina SUA ar fi avut șase nave de asalt amfibiu capabile să transporte avioane F-35B, din cele 10 pe care le deține în prezent.
Dar una din ele, USS Tripoli, a doua din noua clasă America, nu este încă pe deplin funcțională, chiar dacă tocmai a fost anunțată intrarea ei în serviciu.
Evaluarea daunelor va stabili dacă va fi sau nu adecvată repararea totală a navei USS Bonhomme Richard, care este a doua navă americană care a suferit un incendiu începând cu 2012, prima fiind submarinul USS Miami.
De altfel, șeful Statului Major al Marinei SUA, amiralul Mike Gilday, a declarat pentru Defense News că intenționează să verifice dacă toate recomandările făcute pe baza lecțiilor învățate de la incendiul din USS Miami sunt în prezent aplicate bine.
Foto: Opex 360