Festivalul de Film de la Veneția, afectat de greva de peste ocean

Festivalul de Film de la Veneția, afectat de greva de peste oceanSursa foto: Captură video

Cel mai vechi festival de film din lume, care din 1932 şi până în prezent a trecut prin ani tulburi, cu verdicte huiduite, aşa cum s-a întâmplat în 1960, când Rocco și frații săi, al lui Luchino Visconti a fost preferat unui film francez modest și ca în 1968, când a fost ţinta unor proteste dure, a ajuns la o etapă importantă: cea care se deschide pe 30 august și se închide pe 9 septembrie este cea de-a 80-a ediție.

Festivalul de Film de la Veneția. A reuşi să fii esențial pe scena internațională în continuă schimbare (să ne gândim doar la platformele de streaming care până acum câțiva ani nu existau), a fi un punct de referință pentru autorii din întreaga lume care aspiră ca filmele lor să aibă premiera la Lido di Venezia, în fascinantul Palazzo del cinema, a deveni o trambulină pentru filmele câștigătoare de Oscar, a continua sănătoasa rivalitate cu festivalul de la Cannes, toate acestea sunt misiuni care an de an au devenit obiective atinse chiar dacă au trebuit confirmate de fiecare dată.

Anul acesta, festivalul este condiţionat de două elemente noi: greva sindicală a autorilor și actorilor din America (și din Anglia) care, prin absențe mari: de la Bradley Cooper la Michael Fassbender la Emma Stone, fură puţin din strălucirea Festivalului, esențială pentru a nu reduce evenimentul la o trecere în revistă exclusivistă pentru bula cinefililor.

Festivalul de Film de la Veneția

Dar să vedem care sunt cele șase filme italiene care concurează pentru Leul de Aur, toate importante, începând de la buget, ''Comandante'' de Edoardo De Angelis; ''Finalmente L'Alba''  de Saverio Costanzo; ''Io Căpitano'' de Matteo Garrone; ''Lubo'' de Giorgio Rights; ''Enea'' de Pietro Castellitto și ''Adagio'' de Stefano Sollima. Și multe altele răspândite printre secţiunile Orizzonti, în afara competiției, Giornate autori Sic.

Festivalul de Film de la Veneția

Festivalul de Film de la Veneția. Sursa foto: Wikipedia

O misiune aproape instituțională, în ciuda libertății de selecție, pentru Alberto Barbera, cel mai longeviv dintre directorii Festivalului, care mai are un an, 2024, pentru a-și termina al treilea mandat la cârma festivalului.

Problema genului rămâne în continuare nerezolvată şi pe plan secund: egalitatea fiind departe (chiar dacă trebuie reamintit faptul că ultimii trei Lei de Aur au fost câştigaţi de femei: Chloé Zhao, Audrey Diwan, Laura Poitras), scrie ansa.it.

Cele mai așteptate filme

Cu juriul prezidat de Damien Chazelle, regizorul american al musicalului ''La La Land'' și cu 23 de titluri în concurs, iată câteva dintre cele mai așteptate filme ale celei de-a 80-a ediţii a Festivalului de film de la Veneția:

  • ''Poor creatures'' de Yorgos Lanthimos cu Emma Stone în rolul unei bad girl, adaptare cinematografică a romanului din 1992,
  • ''Viața și misterele primei doctorițe din Anglia'', de Alasdair Gray;
  • ''Maestro'' de Bradley Cooper, peliculă în care actorul se află din nou în fața și în spatele camerei de luat vederi (după debutul strălucit din A star is a born), un film biografic despre Leonard Bernstein și soția sa (Carey Mulligan);
  • ''Priscilla'', filmul Sofiei Coppola bazat pe memoriile Priscillei Beaulieu, ''Elvis and me'';
  • ''The Killer'' al lui David Fincher, un regizor care revine după mulți ani de tăcere, și apoi ''Ferrari-ul'' lui Michael Mann, cu Adam Driver în rolul geniului italian din Maranello;
  • fără a uita ''The Palace'' de Roman Polanski şi nici  ''Coupe de Chance'' de Woody Allen.
  • Dintre peliculele italiene ''Io Capitano'' de Matteo Garrone, regizor premiat pentru ''Gomorra'' și ''The Tale of Tales'', este poate filmul cel mai așteptat la nivel internațional, deoarece povesteşte odiseea atât de actuală a doi minori neînsoțiți din Senegal, până la Fortăreața Europei, prin deșert. (Traducerea- Rador)

Ne puteți urmări și pe Google News