O nouă plângere împotriva Nutella vine din Germania pentru promoțiile sale în timpul Cupei Mondiale care sunau cam aşa: Cumpărați aproximativ 16 kg de Nutella pentru a câștiga o minge de fotbal pe care sunt tipărite semnăturile jucătorilor echipei germane.
Promovarea nu a fost deloc apreciată de deputații germani. Ferrero, care produce faimosul Nutella, a lansat o campanie publicitară pe tot parcursul Campionatului Mondial unde se putea câştiga o minge de fotbal pe care sunt tipărite semnăturile jucătorilor echipei germane în urma achiziționării de 16 kg de Nutella.
O promovare care a iscat reacţii în Parlamentul german, iar deputații au făcut o plângere unui organism de reglementare a reclamelor. Potrivit acestora, promovarea a încurajat copiii să consume excesiv produsul. "Industria alimentară profită din nou de Cupa Mondială de Fotbal pentru a-și vinde dulciurile copiilor", a declarat marți, ecologistul european, Renate Künast.
Cartonaşul roșu pentru Nutella, spuse ea. 15,75 kg de Nutella, 85 000 de calorii, 97,65 de euro. „Aceasta corespunde până la aproximativ 15,75 kg de pâine, nouă kilograme de zahăr, cinci kilograme de grăsime, 85 000 de calorii și 97,65 de euro ", afirmă Renate Künast și colegul său Harald Ebner într-o scrisoare adresată consiliului etic al reclamelor.
Aceștia acuză de asemenea Ferrero că "exploatează încrederea pe care o au copiii" în vedetele de fotbal prin utilizarea imaginilor lor pe obiectele de colecție. "Nu avem nimic împotriva produsului", a spus Renate Kunast. "Dacă oamenii iubesc produsul, îl mănâncă, dar nu sugerăm copiilor că există vreo legătură între acest produs cu un stil de viață sportiv, activ sau sănătos".
Deputații europeni şi-au pus speranţa în Consiliul Etic, o organizație de reglementare î industria publicitară şi va bloca publicitatea avetizând şi sucursala germană a companiei Ferrero, notează leparisien.