La patru luni înainte de alegerile europene, Bruxelles a somat Facebook, Twitter și Google pentru ca să-și ”intensifice eforturile” în lupta contra dezinformării online.
Comisia Europeană le ceruse deja autorităților din țările UE să-și partajele datele "în timp real" cu privire la eventualele campanii de informare false, în special din partea Rusiei, notează AFP.
Vorbind de această dată către marii jucători ai internetului, Comisia le-a cerut să "accelereze ritmul" măsurilor pe care le au în vedere înainte de alegerile din mai, pentru a evita ca acestea să poată fi influențate de ”actorii rău-intenționați”.
Comisarii europeni Mariya Gabriel, responsabil de economia digitală, și Julian King, responsabil pentru problemele de securitate, au prezentat o primă evaluare a "Codului de conduită", fără caracter obligatoriu, semnat în toamna anului 2018 de Facebook, Google, Twitter și Mozilla (creatorul browserului Firefox).
Ei s-au angajat, în mod voluntar, să distingă clar conținutul și informațiile de publicitate, precum și să închidă rapid conturile false. ”S-au înregistrat unele progrese, inclusiv eliminarea conturilor false și limitarea vizibilității site-urilor care promovează dezinformarea", a declarat marți executivul european.
Dar "sunt necesare măsuri suplimentare pentru a asigura transparența deplină a publicității politice până la începutul campaniei pentru alegerile europene în toate statele membre ale UE", a adăugat Comisia.
În ceea ce privesc companiile din lumea publicității, executivul UE a regretat că nici unul dintre acestea nu a semnat "Codul de conduită", care a fost aprobat doar de federațiile profesionale ale sectorului. Facebook a a anunțat luni la Bruxelles lansarea "unor noi instrumente" pentru a lupta împotriva "amestecului" în alegerile europene și "a face publicitatea politică mai transparentă".
În ceea ce privește Google, instrumentele sale de îmbunătățire a transparenței "sunt disponibile numai într-un număr mic de state membre", a regretat executivul european.
Rețeaua socială Twitter a fost invitată să ofere "mai multe informații" cu privire la modul în care aceasta va împiedica în mod concret "producătorii de dezinformare să-și promoveze tweet-urile".