Un român din SUA s-a trezit cu o factură de 700 de dolari fiindcă a apăsat o tastă greşit când a format numărul.
Ofertele de telefonie internaţională la costuri reduse pot aduce în cutia poştală facturi de sute de dolari, dacă modalitatea de conectare la numărul dorit nu e întocmai cea indicată. I s-a întâmplat unui român stabilit în SUA care s-a trezit cu o factură de 700 de dolari doar din cauză că a apăsat o tastă suplimentar.
3 dolari minutul în loc de 3 cenţi
Alin F. a dorit să profite de oferta unei companii americane (condusă şi de persoane plecate din România), prin intermediul căreia putea să vorbească în ţară, atât pe fix, cât şi pe mobil, cu un tarif de doar 3 cenţi pe minut. Când a primit factura a constatat că fusese taxat cu 3 dolari pe minut.
A aflat apoi că, din cauza unei erori, apelurile sale în ţară au ajuns prin intermediul companiei la care are abonamentul uzual de telefonie, AT&T, şi nu prin compania Telstar.
Procedura tehnică de urmat pare simplă: clientul formează un cod de acces sau un număr local gratuit care să-l conecteze la Telstar, de unde, mai departe, un robot telefonic îl îndrumă spre stabilirea conexiunii.
"Sunt abonat al AT&T de vreo 10 ani. Am văzut însă oferta Telstar, cu cei 3 cenţi pe minut, şi am decis să o încerc vreme de o lună. Mi s-a explicat cum se procedează şi mi s-a menţionat să nu apăs «asterix - pound», sau «star - pound»", cum se face la alte companii. Persoana cu care am discutat iniţial la Telstar nu mi-a menţionat însă să nu apăs nici tasta verde, cea de trimitere a apelului. Acest lucru apare însă într-un e-mail trimis mie de Telstar. Recunosc că nu l-am citit. Problema e că, după ce am parcurs toate etapele cerute, nu se întâmpla nimic cu apelul. Aşteptam secunde bune şi nimic, motiv pentru care am apăsat a doua oară tasta verde. În acel moment, eram reconectaţi la compania de telefonie AT&T şi vorbeam în ţară prin intermediul acesteia, nu prin Telstar".
Factură redusă de eroare
După ce a primit factura de 700 de dolari, Alin a luat legătura cu AT&T, iar compania a fost de acord să-i reducă suma de plată la 150 de dolari, după ce a arătat că cea mai mare parte a acesteia apare din cauza unei erori.
REPLICA CELOR ACUZAŢI
"Telstar nu a avut niciun fel de beneficiu"
Convins că parte din vină pentru păţania sa o poartă şi reprezentanţi ai companiei Telstar (carrier-ul ales pentru convorbiri internaţionale), Alin F. a cerut o reducere şi din partea acesteia, fără succes însă.
"Greşeala a fost provocată de eşecul clientului"
Reprezentanţii Telstar spun că nu au cum să-i ofere nicio despăgubire, din moment ce, până la urmă, apelurile acestuia au fost făcute prin intermediul AT&T, nu prin Telstar.
"Instrucţiunile sunt destul de simple, anual milioane de apeluri se efectuează prin intermediul nostru, dar numărul plângerilor generate de erori de tastare este foarte mic. (...) Tipul acesta de eroare a clientului nu aduce companiei Telstar niciun fel de beneficiu", se arată în răspunsul remis EVZ de către conducerea Telstar.
Oficialii Telstar spun că nu ei au furnizat serviciul, nu au emis nicio factură, deci compania nu a avut niciun beneficiu financiar, neprimind nici comisioane în urma apelului/apelurilor, nici de la AT&T, nici de la client şi nici de la vreo altă sursă.
"Chiar dacă greşeala în acest caz a fost provocată de eşecul clientului de a accesa aşa cum trebuie serviciul, şi chiar dacă clientul a recunoscut că nu a citit instrucţiunile pentru formare, serviciul nostru de clienţi a lucrat cu clientul pentru a-l ajuta să negocieze o reducere a sumelor de la compania sa de telefonie mobilă", se mai arată în răspunsul trimis EVZ de către conducerea Telstar.
În acelaşi răspuns, compania insistă asupra faptului că, în acest caz, clientul a vorbit în România prin intermediul AT&T, nu prin Telstar
"Anual, milioane de apeluri se efectuează prin intermediul nostru, dar numărul plângerilor generate de erori de tastare este foarte mic." TELESTAR, compania care oferea reducere la convorbiri