Facebook a decis să îi încurajeze pe oameni să citească articolele înainte să le distribuie, pentru că ştirile false se ascund sub titluri senzaţionale şi se răspândesc şi din lipsa de atenţie. O nouă interfață a aplicației este acum testată.
Facebook a decis să le spună propriilor utilizatorii să citească ştirile înainte să le trimită mai departe, tocmai pentru a nu contribui la răspândirea informaţiilor false.
O nouă interfață este testată acum de Facebook
Facebook a început să testeze o nouă interfaţă, prin care este afişat, pe jumătatea inferioară a ecranului, un mesaj nou atunci când oamenii folosesc funcţia Share fără a fi citit înainte articolul.
Meniul, care apare imediat după apăsarea butonului Share, îi dă utilizatorului (care nu a citit înainte articolul) două opţiuni: să citească articolul sau să continue cu partajarea acestuia.
Facebook nu obligă utilizatorul să citească articolul înainte de a-l partaja, însă îi transmite, subtil, că dă share la un material fără să ştie exact ce conţine.
Noua funcţie este, evident, o încercare de limitare a transmiterii ştirilor false, la căror răspândire contribuie utilizatorii reţelelor sociale, când dau share fără citească mai mult decât titlul.
Pe de altă parte, Facebook, al cărui trafic beneficiază de pe urma răspândirii inclusiv a ştirilor false, nu pare dispus să facă nimic în legătură cu propriul algoritm, care avantajează postările controversate, inclusiv cele care încurajează la ură şi discriminare.
Chiar şi în ceea ce priveşte utilizatorii care dau share fără citească materialele, Facebook s-a mişcat foarte greu. Acest test, care nu se ştie când va fi implementat la nivelul întregii platforme, vine la 8 luni distanţă după ce Twitter a lansat o funcţie similară, scrie news.ro.
Care este planul gigantului social media
În timp ce Sheryl Sandberg, COO-ul Facebook, vorbește despre planul gigantului social media de a aduce restul de 5 miliarde de oameni din lume pe platforma sa oferind servicii gratuite cu scopul de „a face bine” pentru lume, aflăm că, de fapt, urmăreşte cu totul altceva.
Russell Brand, actor, autor, lider de gândire publică și un activist pasionat pentru sănătatea mintală, spune că planul Facebook este mai nefast decât pare. Scopul gigantului de social media dorește „colonizarea digitală”. „Este vorba despre experiența realităților a miliardelor de oameni care este controlată, ascunsă și prezentată prin intermediul unor giganți tehnologici masivi ”, spune Brand.