Facebook, mai slab în Europa. GDPR strică planurile Meta în UE
- Iulia Moraru
- 18 iulie 2024, 10:14
Europa. Reglementările stricte ale Uniunii Europene privind GDPR par să pună în dificultate compania Meta în ceea ce privește strategiile sale viitoare. În această situație, gigantul tehnologic a optat pentru o decizie drastică.
Mai exact, Meta planifică să lanseze o versiune nouă a modelului lingvistic Llama, dar aceasta nu va fi disponibilă pentru utilizatorii din Uniunea Europeană.
Meta va introduce o nouă versiune a modelului lingvistic Llama
Compania deținute de Mark Zuckerberg și-a motivat decizia invocând reglementările specifice Uniunii Europene pe care le consideră „imprevizibile”.
„Vom lansa un model multimodal Llama în lunile următoare, dar nu şi în UE, din cauza naturii imprevizibile a mediului european de reglementare”, a punctat gigantul tehnologic.
Specific, problema companiei Meta vine din cauza regulilor stricte pe care UE le aplică referitor la GDPR. Acestea nu permit antrenarea modelelor lingvistice folosind date personale ale utilizatorilor.
Decizia companiei, similară cu cea luată de Apple
Meta a anunțat că decizia de a nu lansa modelul lingvistic în Uniunea Europeană e luată și pentru Brazilia. Asta pentur că țara nu îi permite să antreneze inteligența artificială cu datele utilizatorilor.
În Uniunea Europeană, compania lui Zuckerberg este al doilea gigant american care a decis să nu lanseze un model lingvistic, după ce Apple a anunțat o decizie similară pentru Apple Intelligence cu o lună în urmă.
Modelul lingvistic Meta poate lucra pe mai multe tipuri de conținut
Viitorul model al sistemului lingvistic Llama va fi o versiune multimodală, avansată pentru a procesa diverse tipuri de conținut, inclusiv text și video, potrivit News.ro.
Llama este un asistent de inteligență artificială versatil, specializat în a oferi ajutor pentru diverse sarcini, cum ar fi recomandarea de restaurante, organizarea călătoriilor și îmbunătățirea tonului profesional al e-mailurilor.
Meta a investit semnificativ în promovarea utilizării tehnologiilor AI generative către o audiență vastă de utilizatori, încercând să își consolideze poziția în piață și să îmbunătățească infrastructura de calcul.