Facebook, lovită din nou. După Apple, și Google pregătește restricții de confidențialitate
- Simona Suciu
- 17 februarie 2022, 15:46
Restricțiile de confidențialitate impuse de Apple au dus la pierderi uriașe pentru Meta, compania mamă a Facebook. Google pregătește acum modificări similare, care vor afecta companiile care se bazează pe urmărirea utilizatorilor din aplicaţii.
Google a anunţat că va adopta noi restricţii de confidenţialitate, care vor limita urmărirea utilizării aplicaţiilor de pe dispozitivele sale Android, scrie news.ro.
Google a spus că dezvoltă reguli noi axate pe confidenţialitate pentru ID-ul său de publicitate, un şir unic de caractere care identifică dispozitivul utilizatorului. Acest tip de tehnologie ajută companiile publicitare să urmărească şi să partajeze informaţii despre consumatori.
Schimbările sunt o nouă lovitură dată marilor companii care și-au bazat strategia pe urmărirea utilizatorilor din aplicaţii, cum ar fi Meta, compania care patronează Facebook.
Pierderi uriașe pentru Meta
Ajustările efectuate de Apple au lovit în mod deosebit Meta, care a anunțat că vânzările companiei de social media vor scădea în acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari. După acest anunț Meta a pierdut 232 de miliarde de dolari într-o singură zi, valoarea de piață a firmei ajungând acum la 600 de miliarde de dolari.
Deși s-ar putea să primească o nouă lovitură puternică Meta a anunțat că spijină modificările avute în vedere de Google, în timp ce a luptat vehement împotriva celor implementate de Apple.
„Este încurajator să vedem această abordare colaborativă pe termen lung a publicităţii personalizate care protejează confidenţialitatea de la Google. Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm în continuare cu ei şi cu industria în domeniul tehnologiei de îmbunătăţire a confidenţialităţii prin intermediul grupurilor industriale“, a declarat Graham Mudd, vicepreşedinte pentru marketing de produse, reclame şi afaceri la Facebook, pe Twitter.
Măsurile Apple intens criticate
Google a declarat că va continua să sprijine identificatorii actuali în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că alte companii au timp să implementeze modificări.
Apple a fost criticată de multe companii pentru abordarea sa. Utilizatorilor li s-a oferit o fereastră pop-up care le permite să blocheze aplicaţiile să urmărească datele lor în scopuri publicitare.
„Ne dăm seama că alte platforme au adoptat o abordare diferită a confidenţialităţii reclamelor, limitând direct tehnologiile existente utilizate de dezvoltatori şi agenţi de publicitate. Credem că, fără a oferi mai întâi o cale alternativă de păstrare a confidenţialităţii, astfel de abordări pot fi ineficiente şi pot duce la rezultate mai proaste pentru confidenţialitatea utilizatorilor şi companiile de dezvoltare”, a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Google Android pentru managementul produselor, securitate şi confidenţialitate.