Comisia Europeană și autoritățile britanice de reglementare au deschis anchete împotriva Facebook „cu privire la un eventual comportament anticoncurenţial” în domeniul anunţurilor online.
Marketplace Facebook poate să falsifice concurenţa în acest sector pe nedrept
„În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurența în acest sector” şi a deschis, astfel, o procedură formală de examinare”, anunţă într-un comunicat CE.
„Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, a mai precizat vicepreşedinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenţei Margrethe Vestager.
Pe lângă îngrijorările legate de Facebook Marketplace, CMA investighează și serviciul de întâlniri Facebook Dating
Într-o declarație, un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că acuzațiile sunt „fără merit”, adăugând că atât Facebook Marketplace, cât și Facebook Dating fac parte din piețe „extrem de competitive”.
„Întotdeauna dezvoltăm servicii noi și mai bune pentru a satisface cererea în evoluție a persoanelor care utilizează Facebook. Piața și întâlnirile oferă oamenilor mai multe opțiuni și ambele produse funcționează într-un mediu extrem de competitiv, cu mulți titulari mari”, a spus purtătorul de cuvânt. „Vom continua să cooperăm pe deplin cu investigațiile pentru a demonstra că acestea sunt fără merit”, relatează cnbc.