Facebook, lovit cu noi anchete în Marea Britanie și UE. Facebook Marketplace şi Facebook Dating, luate în vizor

Pixabay

Comisia Europeană și autoritățile britanice de reglementare au deschis anchete împotriva Facebook „cu privire la un eventual comportament anticoncurenţial”  în domeniul anunţurilor online.

Comisia Europeană deschide o anchetă împotriva Facebook cu privire la un avantaj concurenţial incorect prin Facebook Marketplace pe piaţa anunţurilor online
„Facebook colectează numeroase date despre activitățile utilizatorilor rețelei sale sociale și nu numai, permițându-le să vizeze anumite grupuri de clienți” , a declarat într-un comunicat șeful competiției Comisiei Europene, Margrethe Vestager.
„Vom analiza în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj competitiv nejustificat, în special în sectorul anunțurilor clasificate online, unde oamenii cumpără și vând bunuri în fiecare zi și unde Facebook concurează și cu companiile de la care colectează date”.

Marketplace Facebook poate să falsifice concurenţa în acest sector pe nedrept

Atât Comisia Europeană cât şi autoritățile britanice de reglementare sunt interesate dacă Facebook a folosit sau nu pe nedrept datele publicitare pentru a concura pe piața anunțurilor clasificate și colaborează ca parte a anchetei.

„În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurența în acest sector” şi a deschis, astfel, o procedură formală de examinare”, anunţă într-un comunicat CE.

Comisia urmează să stabilească dacă reţeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenţii de anunţuri pentru a le face apoi concurenţă în mod direct pe pieţe învecinate, mai ales pe piaţa online, pe care este prezent prin serviciul Facebook Marketplace.

„Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, a mai precizat vicepreşedinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenţei Margrethe Vestager.

Pe lângă îngrijorările legate de Facebook Marketplace, CMA  investighează și serviciul de întâlniri Facebook Dating

Într-o declarație, un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că acuzațiile sunt „fără merit”, adăugând că atât Facebook Marketplace, cât și Facebook Dating fac parte din piețe „extrem de competitive”.

„Întotdeauna dezvoltăm servicii noi și mai bune pentru a satisface cererea în evoluție a persoanelor care utilizează Facebook. Piața și întâlnirile oferă oamenilor mai multe opțiuni și ambele produse funcționează într-un mediu extrem de competitiv, cu mulți titulari mari”, a spus purtătorul de cuvânt. „Vom continua să cooperăm pe deplin cu investigațiile pentru a demonstra că acestea sunt fără merit”, relatează cnbc.