Operele artistului Lucian Bernhard,cel care a creat primele sigle ale companiilor Audi, Bosch, Pelikan şi Kaffee Hag, vor fi expuse la Timişoara, începând cu această după-amiază.
La Muzeul de Artă din Timişoara va avea loc, de la ora 18.00, vernisajul expoziţiei „Lucian Bernhard – Publicitate şi design la începutul secolului XX”, adusă în Palatul Baroc de Centrul Cultural German şi Institutul German pentru Relaţii Externe. Emil Kahn, după numele său real, s-a născut în 1883 la Stuttgart şi şi-a început activitatea de pictor, designer, arhitect şi profesor de arte frumoase la Berlin. În 1923 a emigrat în SUA, unde a ramas până la sfârşitul vieţii.
Artistul este recunoscut ca promotor al afişului (sau al posterului) funcţional (Sachplakat)ca formă grafică de impact vizual, fiind asociat cu mişcarea artistică germană a afişului de mare impact social şi vizual, precum şi ca realizator de diferite seturi de litere, care îi poartă numele, Bernhard. Practic, Lucian Bernhard este unul dintre pionierii limbajului publicităţii moderne şi cel care a lansat, odată cu posterul, începuturile istoriei publicităţii. Logouri folosite şi astăzi
„Un designer în mod special a influenţat decisiv istoria designului în Germania: Lucian Bernhard. El a pus bazele Plastikstil-ului, posterul obiectiv care s-a dezvoltat la începutul secolului al XX-lea. Tot el a devenit primul profesor de publicitate. În biroul său din Berlin, Bernhard concepea postere, reclame, tipuri de literă şi crea logouri pentru companii. A făcut primii paşi înspre crearea ideii de identitate corporatistă. Mărcile lui Bernhard pentru companii precum Bosch, Stiller sau Audi sunt folosite şi astăzi. Creaţiile sale produc efecte şi astăzi, chiar daca numele designerului nu mai e asociat cu produsul”, a declarat criticul de artă Ursula Zeller.
Logourile pe care le-a conceput pentru Bosch, Audi şi Pelikan sunt folosite, ca atare, şi în prezent. Expoziţia de la Muzeul de Artă Timişoara este prima retrospectivă solo a artistului Lucian Bernhard.