EXPERIMENT care arată o REFORMĂ de TOATĂ RUŞINEA! ! Elevii de liceu fata in fata cu subiectele de la CONCURSURILE directorilor

EXPERIMENT care arată o REFORMĂ de TOATĂ RUŞINEA! ! Elevii de liceu fata in fata cu subiectele de la CONCURSURILE directorilor

Dacă răspunzi la cele două întrebări din video ai șanse să treci proba scrisă de director! Ministerul Educației a impus schimbarea tuturor directorilor din România prin concurs.Astfel, în semestrul doi vor fi numiți alți directori în toate școlile. La examen, la probă scrisă, aceștia au de răspuns, conform modelului oficial, unor întrebări ridicole. Am făcut un exercițiu de imaginație, iar dacă elevii ajung să dea probă scrisă, la prima parte, 8 din 10 reușesc să treacă. Acestea este rezultatul unei reforme uimitoare.

„Elaborarea unor itemi din domeniul circulației rutiere și acreditarea unui răspuns eronat ca fiind cel potrivit este deja un atentat la siguranța publică. Oricând un personaj exaltat își poate însuși acest răspuns cu „atenția” ca fiind cel corect și, fara „experiență” și „aptitudini”. Un examen de toată rușinea ! Ofensator, de-a dreptul ! Modelele de itemi ne-au stârnit indignarea.”, spune Manuela Prajea, director al Colegiului Național ,,Traian” din Drobeta Turnu- Severin.

Un alt exemplu de întrebare care poate apărea și în foaia de examen sună banal. ,,Pentru ce sunt utile dicționarele?”, răspunsul publicat de barem este ,,a căuta sensul cuvintelor”.

Cursurile studenților de facultate sau bibliografia pentru Bacalaureat este mult mai stufoasă decât ce au de pregătit profesorii. Conform metodologiei, dar și completărilor ulterioare, pentru proba scrisă au de citit doar șapte capitole din trei cărți. În acest context, nemulțumirea profesorilor nu face referire la existența concursului, ci la condițiile actuale de organizare. „Directorii vor examen, dar unul organizat pe baze legale, nu cu o metodologie improvizată și restrictivă, nu totul în termen de o luna și poate cel mai important,nu pe un calendar cu o durată de 3 luni, cu compromiterea anului școlar”.

Dintre cărțile recomandate, pentru proba scrisă, cea mai importantă este cea a lui Tony Bush, ,, Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale” (sunt selectate cinci capitole, 120 de pagini A5), din următoarele două, doar câte un capitol, unul de 50 de pagini-A5, altul de 10 pagini A4. Următoarele cinci recomandări sunt de folos doar la proba interviului.