Exclusiv. Primăria Capitalei face modificări care pun în pericol zeci de mii de oameni, în parcul Herăstrău

Exclusiv. Primăria Capitalei face modificări care pun în pericol zeci de mii de oameni, în parcul Herăstrău Nicușor Dan. Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

În București, administrația locală mai întâi taie, apoi măsoară – cum se spune în popor. Așa s-a ajuns în situația în care zeci de mii de oameni sunt puși în pericol. Primăria condusă de Nicușor Dan a înlocuit, se pare, afacerea „bordura” cu afacerea „pista de bicicletă”, iar de aici s-a născut haos pe unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din Capitală.

Şoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff e una dintre cele mai tranzitate, zilnic, de bucureșteni. Ea face legătura dintre Casa Presei și Piața Victoriei și, așa cum deja știți, în orele de vârf se circulă bară la bară pe acest segment de drum. Ce ați spune dacă una dintre benzi ar dispărea? Sau, mai rău, dacă una dintre benzi ar fi în permanență blocată? Nicușor Dan, primarul Capitalei, probabil că nu și-a pus aceste întrebări înainte să avizeze un proiect care restrânge accesul în parcul Herăstrău, în zona Muzeul Satului și a restaurantelor, cafenelelor și cluburilor Boa, Kong, Berăria H, Hard Rock Cafe, Il Calcio etc.

Au făcut spațiu verde pe intrarea Pompierilor și a Ambulanței

Concret, Primăria Capitalei a demarat un nou program de înnoire a vechilor piste de biciclete. 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan se vor executa în următoarele două luni. Contractul a fost atribuit direct, lucrările urmând să fie realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane București. Valoarea execuției lucrării este de 3.944.323,50 lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Fondul Naţional de Mediu, gestionat de Ministerul Mediului.

O veste bună pentru bicicliști, însă nu și pentru zecile de mii de oameni care frecventează zilnic zonele de restaurant, club și muzeu. În primul rând, accesul auto în parcare se va desfășura pe o singură intrare/ieșire, iar în al doilea rând, în caz de nenorocire, pompierii și salvarea nu mai pot interveni optim având o singură cale de acces spre locațiile enumerate mai sus.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Am avut situații în care am solicitat ajutorul pompierilor și a salvărilor. Accesul s-a făcut mereu pe poarta care acum e „astupată” cu borduri și spațiu verde. Din câte știm, cei de la Muzeul Satului au toate hidrantele chiar aici, în zona aceasta unde s-a închis accesul”, spun angajații din Herăstrău.

În plus, parcarea spre care exista, până acum, acces, servea și autocarelor pline cu turiști care veneau să viziteze muzeul.

Muzeul Satului

„Blocarea acelei zone de acces va duce și la blocarea traficului pe Kiseleff. Se vor alinia în cozi la ieșire și la intrare. În această zonă vin circa 10.000 de oameni în fiecare seară de vineri, sâmbătă și duminică, nu mai luăm în calcul traficul din timpul zilei”, explică lucrătorii de la centrele comerciale din zonă.

Motivul PMB? Niciunul

Administratorii restaurantului KONG a făcut solicitări către Primăria Generală a Capitalei și către ALPAB (Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti) pentru a afla motivul acestei schimbări care ar ajunge să pună în pericol mii de oameni:

„Din experienta weekendurilor in care accesul a fost blocat pentru diferite motive (targuri, raliuri, parade, etc), va putem spune ca ambuteiajul creeat la accesul catre unica intrare (intrarea de la Beraria H) ajungea pana la Arcul de Triumf, iar exit-ul vehiculelor dura peste 2 ore. Asadar interventia ISU si/sau AMBULANTA/SMURD VA DEVENI IMPOSIBILA.

Această cale de acces a fost înlocuită cu două rânduri de borduri.

De asemenea subliniem faptul ca accesul propus pentru a fi dezafectat reprezinta principala cale de acces ISU catre MUZEUL SATULUI, patrimoniu national, hidrantii exterior si sursa bazin rezerva de apa aflandu-se exact in zona de acces propusa pentru dezafectare iar interventia va deveni imposibila. Va rugam sa ne comunicati daca PMB a avizat aceasta masura de blocare acces”, au transmis reprezentanții afacerilor din zonă.

Intrarea unde sunt amplasați hidranții pentru Muzeul Satului va fi transformată în spațiu verde.

Nu au primit niciun răspuns, iar muncitorii care sparg de zor asfaltul pentru a pune gazon, și care au tras deja borduri pentru a închide accesul din șosea, au explicat că așa e proiectul pentru pista de biciclete. Proiectul însă se suprapune peste cel vechi și așa cum gura de acces spre parcare nu a schimbat cu nimic confortul publicului atunci, nu ar fi făcut-o nici acum.

Rămâne de văzut care va fi concluzia Inspectoratului General pentru Situații de Urgență în urma acestei modificări și dacă s-au respectat normele impuse.