Una dintre cele 25 de ordonanțe de urgență care au fost adoptate de Guvernul Orban, într-un maraton decizional fară precedent, se referă la  modificarea și completarea Legii nr.364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare.

Decizia de modificare a cadrului legislativ a fost luată după mai bine de șase luni de la intrarea în vigoare, în luna iulie, a Deciziei Curții Constituționale nr. 317 din 21 mai 2019, prin care a fost admisă excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (1) din Legea nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare.

Concret, ordonanța inițiată de Ministerul Afacerilor Interne reglementează modalitatea de acordare și de retragere a avizului de poliție judiciară și categoriile de polițiști care pot primi acest tip de aviz.

Este vorba despre ofițeri și agenți de poliție care lucrează cu procurori din toată țara în cazuri penale, de la furt, agresiune, omor, mită și până la trafic de persoane sau de droguri, cum este în cazul DIICOT, de exemplu.

Una dintre structurile importante afectate de lipsa acestor reglementări este Direcția Generală Anticorupție (DGA) care se ocupă de cazurile de flagrant și nu numai, în baza unui mandate emis de procuror.

Dacă polițistului i-a expirat, însă, mandatul de poliție judiciară într-un dosar penal pe care l-a instrumentat până în iulie 2019, omul legii ar fi trebuit să se oprească, iar de infractorul vizat trebuia să se ocupe un coleg care avea acest aviz. Or, în multe situații, dosarele sunt duse până la capăt de polițistul desemnat de procuror.

Ce părere au polițiștii?

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Te-ar putea interesa și: