Exclusiv EvZ. Haosul de pe Otopeni. De ce s-a ajuns ca aproape toate zborurile WizzAir să aibă întârzieri. Răspunsul companiei

Exclusiv EvZ. Haosul de pe Otopeni. De ce s-a ajuns ca aproape toate zborurile WizzAir să aibă întârzieri. Răspunsul companieiWizz Air. Sursa foto: EVZ

Sute de pasageri s-au trezit astăzi „ai nimănui” pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Cu copii, bagaje și speranța de a se îmbarca în scurt timp, conaționalii noștri, dar și cetățenii străini, au fost trecuți printr-un carusel de emoții la fiecare sms primit din partea companiei aeriene Wizz Air. Anunțurile despre întârzieri s-a ținut lanț la toate zborurile companiei low cost, fără nicio explicație.

Sute de oameni privesc cu disperare panoul informativ al zborurilor încă de la ora 6 dimineața. Areoportul de la Otopeni e un zumzet continuu în care oamenii întreabă ce se întâmplă de nu le mai sosește avionul, iar reprezentanții companiei Wizz Air se contrazic în explicații sau pur și simplu ridică din umeri.

Un șir lung de zboruri au înregistrat astăzi, 29 aprilie, întârzieri cuprinse între 01.30h și chiar 8 ore. Un zbor, cel către Londra, a fost anulat.

Sursă EVZ.ro

Wizz Air, greu de contactat

Pe site-ul companiei low-cost nu există posibilitatea de a comunica cu un operator, ci doar transmiterea unui e-mail. Evident, explicațiile cerute de pasagerii uitați în aeroport întârzie să apară prin poșta electronică. Aceștia mai primesc câte un sms, cu puțin timp înainte de îmbarcarea stabilită, că s-a schimbat ora de plecare și a fost mutată câteva ore mai târziu.

Zborul către Nisa, de exemplu, are în acest moment 8 ore întârziere și nu se știe dacă nu va suferi și alte amânări. Zborul spre Dubai are și el o întârziere anunțată recent de o oră și jumătate. Cel spre Leeds, Anglia, va decola cu minim 3 ore mai târziu, iar lista continuă.

Sursă: EVZ.ro

Haosul generat astăzi de compania Wizz Air pe aeroportul Henri Coandă nu are o explicație oficială. Reprezentanții companiei au pus întârzierile pe seama grevelor de pe aeroporturile franceze, însă acestea sunt  programate abia din 1 Mai ac.

Doar Wizz Air știe de ce generează acest haos

Controlorii de trafic aerian au explicat pentru evz.ro că aceste situații nu sunt motivate în vreun fel de către compania aeriană către staff-ului/conducerea aeroportului, deși criza se petrece în acel loc, iar oamenii solicită ajutor.

„Există mai mulți factori care pot genera un astfel de haos. Poate nu au suficiente aeronave și atunci apar aceste întârzieri care, o dată ce se propagă, nu mai pot fi recuperate. Mai pot apărea probleme la o aeronavă și până la schimbarea cu o alta, se pierde slotul. Într-o zi aglomerată de weekend, când sunt foarte multe zboruri, IFPS/Eurocontrol poate da un slot (ora de aterizare) foarte îndepărtat de ora la care a fost planificat inițial zborul.

Mai mult, angajații unei companii aeriene pot intra neoficial în grevă. Pur și simplu conducerea reduce capacitatea de trafic, invocând alte motive”, explică un controlor de trafic aerian pentru evz.ro

Pasagerii au dreptul la compensații! Wizz Air acorda între 250 și 400 euro/persoană

În primul rând, Autoritatea pentru Protecția Consumatorului are toate pârghiile necesare pentru a interveni și a soluționa sau sancționa astfel de probleme. Totodată, există și alte pârghii care ajută pasagerii care trec prin astfel de experiențe.

„Dacă zborul este întârziat mai mult de 5 ore, pasagerii pot renunța la zbor, iar compania aeriana trebuie să le dea înapoi banii pe bilete.

În schimb, nu primesc compensații la întârziere.

Pasagerii trebuie să zboare efectiv și să ajungă cu întârziere ca să primească compensații. Daca zborul se anulează atunci pasagerii au 2 opțiuni: să nu mai călătorească și să primească compensații și banii pe bilet sau să călătorească cu un zbor ulterior pus la dispoziție de compania aeriană și să primească doar compensații.

La anularea zborului, pasagerii primesc compensații si dacă aleg să  călătorească și dacă nu.

La întârziere, primesc compensații doar dacă zboară efectiv în varianta cu întârziere.

Dacă nu zboară în varianta cu întârziere, dar întârzierea e mai mare de 5 ore, pasagerii pot primi înapoi prețul pe bilet.

Dacă întârzierea este mai mica de 5 ore, nu primesc nici compensații, nici prețul înapoi pe bilet”, explică Ramona Colea, reprezentant firma drepturi pasageri Flight Claim EU, pentru EVZ.ro

Valoarea compensațiilor la Wizz Air se situează între 250 și 400 euro, iar sumele acordate se stabilesc în funcșie de distanța de călătorie. Daca distanța este de până în 1500 km, despăgubirea este de 250 euro. Dacă este de peste 1500 km, primesc 400 euro.

Wizz nu are zboruri de peste 3500 km.

Mai mult, potrivit reprezentantului companiei de drepturi ale pasagerilor, compania nu va despăgubi și nu e obligată să despăgubească cazările pierdute de pasagerii din cauza întârzierii sau alte astfel de situații.

În cât timp se face rambursarea banilor de pe bilet?

„La rambursare de preț de bilet, legea spune ca trebuie în 7 zile din momentul anulării.

La compensație, nu exista prin lege un termen – ele pot fi cerute în timp de 2 ani de la situație. În general, Wizz Air acorda compensațiile în termen de 90 de zile. Depinde de volumul de situații pe care le au de rezolvat”, mai spune Ramona Colea.

România e cel mai mare hub al Wizz Air din lume, motiv pentru care „serviciile oferite pasagerilor români ar trebui să fie cel puțin la standarde europene”, susțin la unison atât pasagerii, cât și specialiștii în domeniu.

Update: Explicația Wizz Air

Contactați de EVZ.ro, reprezentanții companiei Wizz Air au oferit lămuriri legate de situația de pe aeroportul Henri Coandă:

“Wizz Air confirmă că zborul W43057 de la București la Nisa din 26 aprilie a înregistrat o întârziere semnificativă iar zborul W63003 de la București la Londra Luton a fost anulat din cauza faptului că aeronavele au necesitat verificări tehnice neplanificate. Pentru operarea zborului spre Nisa a fost alocată altă aeronavă. Pasagerii au fost înștiințați asupra situației. Toți pasagerii au primit apă și alimente iar pasagerilor zborului spre Londra Luton care au solicitat li s-a asigurat cazare. Pasagerii zborului anulat pot opta pentru o reprogramare pe un alt zbor în limita locurilor disponibile, pentru credit de companie echivalent a 120% din suma achitată sau pentru rambursarea integrală a banilor. Compania își cere scuze pasagerilor pentru orice neplăcere cauzată însă siguranța lor, a echipajului și a aeronavei este principala prioritate Wizz Air, și reamintește că face eforturi pentru minimizarea întârzierilor, anularea fiind ultima soluție.”