Evenimentul Zilei > Economie > EXCLUSIV EVZ. Cu cât ieși mai ieftin când cumperi de la hipermarket și nu de la magazinul din colț
EXCLUSIV EVZ. Cu cât ieși mai ieftin când cumperi de la hipermarket și nu de la magazinul din colț

EXCLUSIV EVZ. Cu cât ieși mai ieftin când cumperi de la hipermarket și nu de la magazinul din colț

Reporterii EVZ au comparat prețurile pentru același coș de produse la trei rețele comerciale diferite, Kaufland, Carrefour și Mega Image și au constatat că diferențele nu sunt chiar atât de mari. În cazul anumitor produse, puteți face însă economii considerabile, dacă alegeți un anumit magazin.

De obicei, pentru cumpărăturile obișnuite din timpul săptămânii clienții preferă magazinele aflate cât mai aproape de casă, fie că acestea fac parte dintr-o rețea mai mare, fie că sunt mici buticuri de cartier. Însă, pentru un coș de cumpărături mai consistent, majoritatea clienților aleg să se deplaseze la un hipermarket, unde știu că prețurile sunt mai mici și oferta mai generoasă.

Carrefour are cele mai mici prețuri

Reporterii EVZ și-au propus să compare prețurile pentru același coș de cumpărături la trei rețele comerciale diferite, Kaufland, Carrefour și Mega Image, pentru a vedea cu cât ne costă în plus să ne facem cumpărăturile din magazinul de lângă casă. Prețurile au fost colectate din unitățile Carrefour Orhideea, Mega Image Moșilor și Kaufland Colentina, în perioada 7-9 septembrie 2014. După însumarea prețurilor a 27 de produse care cuprind atât alimente, cât și produse de curățenie și igienă, concluzia noastră este că cel mai bun loc unde să-ți faci cumpărăturile, dintre cele trei analizate, este Carrefour. Aici, toate cele 27 de produse costă 157,94 de lei. Pe locul al doilea se situează Kaufland, cu 162,37 de lei. Cele mai scumpe produse se găsesc la Mega Image, același coș costând 167,91 lei, cu 6,3% sau cu 10 lei mai mult decât la Carrefour.

Ofertă redusă la Mega Image

Pe de altă parte, trebuie luat în considerare și faptul că magazinele rețelei Mega Image sunt, de cele mai multe ori, cu mult mai la îndemână pentru cumpărători decât hipermarketurile. Asta deoarece strategia belgienilor de la Delhaize Group este să deschidă multe magazine în zonele cu o densitate mare a populației.

Așa că, dacă mai adaugi la prețul produselor și costul transportului, diferența nu mai pare atât de tentantă. Apoi, un drum la un hipermarket amplasat la o distanță mai mare de casă necesită mai mult timp decât vizita la un magazin din zona în care locuiești.

Dincolo de prețurile mai mici la numeroase produse, hipermarketurile Carrefour și Kaufland merită vizitate pentru varietatea mărfurilor. De exemplu, oferta de produse de îngrijire personală de la Mega Image este extrem de săracă și mai scumpă comparativ cu cea a celorlalte două rețele. Aceeași pastă de dinți costă la Carrefour 10,3 lei, la Kaufland are un preț de 11,7 lei, iar la Mega Image ajunge la 13,19 lei.

În schimb, Mega Image are cel mai ieftin lapte, cele mai ieftine spaghete și cea mai ieftină făină de grâu, din gama produselor analizate. În concluzie, atunci când aveți nevoie de alimentele de bază și dispuneți de puțin timp, cel mai potrivit este să alegeți varianta de lângă casă, Mega Image. În schimb, dacă vreți să vă faceți cumpărăturile pentru o perioadă mai îndelungată sau dacă doriți să alegeți dintr-o gamă variată de produse de îngrijire personală și curățenie, cel mai potrivit loc este Carrefour, urmat de Kaufland.

Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: