Cine şi de ce opreşte circulaţia pe o stradă centrală în perimetrul Cinema Patria, consulatul Elveţiei şi Biserica Anglicană

Cine şi de ce opreşte circulaţia pe o stradă centrală în perimetrul Cinema Patria, consulatul Elveţiei şi Biserica Anglicană

Cea de-a şaptea ediţie a Street Delivery, un eveniment de urbanism, arhitectură şi arte, va avea loc de vineri până duminică, pe strada Arhur Verona din Capitală. Evenimentul include proiecţii de filme, ca documentarul "Pig Business" de Tracy Worcester, concerte, ateliere, dar şi "tricotat de gherilă".

Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România este organizatorul "happeningului" din acest weekend, ce îşi propune recuperarea peisajului urban de pietoni şi comunitate. Accesul autovehiculelor va fi oprit începând de joi, ora 24.00, până duminică, pe str. Pictor Arthur Verona între J.L.Calderon şi bulevardul. Magheru.Seria de evenimente include spectacole de teatru, ateliere de teatru, pictură, proiecţii de film, testări de biciclete şi muzică. Printre trupele care vor cânta se numără Coma, Robin and the Backstabbers, YellLow şi Fierbinţeanu. Bucureştiul a fost declarat în 2011, în urma studiului Aphekom, cea mai poluată capitală europeană, fiind o victimă a dezvoltării, în detrimentul confortului şi a calităţii vieţii. În foarte multe zone, cu precădere în centrul oraşului, lipseşte coerenţa unor trasee pietonale, bucureştenii fiind astfel privaţi de bucuria simplă a contemplării şi a promenadei. Street Delivery a apărut ca o formă de rezistenţă. Un sentiment de apartenenţă! "Street Delivery a început prin mici exerciţii legate de detalii: de parcelare, marginea străzii, gard, resturi de pavaje şi grădini. Am ajuns la concluzia că o bună vecinătate şi interesul comun ar putea să genereze ideea de traseu cultural. Nu am pornit de la o comandă publică, ci de la iniţiativa particulară şi nevoia agregării vecinătăţilor unui cartier. Scopul a fost să reîntregim strada Arthur Verona, traversând Bulevardul Magheru - pentru că ea, de fapt, începe dincolo de acesta - şi astfel Parcul Grădina Icoanei s-ar uni cu Grădina Cişmigiu. Există un beneficiu economic şi de confort urban pe care poţi să-l fructifici în momentul când accepţi şi respecţi drepturile pietonului şi ale biciclistului", spune Şerban Sturdza, preşedintele Fundaţiei Pro Patrimonio. "Street Delivery este un exerciţiu de bucurie prin bună învecinare", este de părere şi Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. "La fiecare ediţie, Street Delivery îşi propune să rezolve o problemă a cartierului, cât de mică, fie că e vorba de un trotuar care trebuie reparat, de un gard care trebuie refăcut de nişte meşteri, de monumente sau de piaţeta din faţa Bisericii Anglicane. Sunt lucruri simple, care aduc calitate spaţiului urban", a mai spus acesta. Deşi Street Delivery este un eveniment legat intrinsec de proiectul traseului cultural Arthur Verona, în timpul care s-a scurs de la prima ediţie, prin plusul de diversitate şi dinamism adus de cei care s-au alăturat, s-a conturat şi un obiectiv mai generos: un peisaj emoţional optimist şi sentimentul de apartenenţă.