Evaluarea Națională 2023. Elevii de clasa a IV-a vor susţine, joi, proba la Limba maternă, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Elevii de clasa a IV-a ai minorităților naționale susțin joi, 18 mai, proba la Limba maternă din cadrul Evaluării Naționale 2023, conform calendarului oficial. Miercuri, 17 mai, s-a desfășurat proba la Matematică. Timpul de lucru este de 60 de minute pentru fiecare test administrat.
Evaluarea Naţională 2023 la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a are loc în perioada 9 - 25 mai. Pe 16 mai, elevii de clasa a IV-a au avut programată proba la Limba română, iar o zi mai târziu au susţinut proba la matematică.
Regulile impuse de Ministerul Educației
Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.
Nu este permisă acordarea de ajutor elevilor pentru a răspunde și nici sugerarea răspunsurilor posibile, potrivit Ministerului Educației. La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție.
Conform metodologiei, sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.
În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.
Cum se procedează cu rezultatele elevilor
Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;
b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.
(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor”, relatează edupedu.ro.