EURONEWS: Cele mai proaste trenuri din Europa „circulă” în Balcani și în Europa de Est

EURONEWS: Cele mai proaste trenuri din Europa „circulă” în Balcani și în Europa de Est

Trenul Oradea - Arad de la ora 07:05 este unul dintre miile de trenuri regionale care circulă pe rețeaua feroviară românească. Pasagerii călătoresc zilnic cu o locomotivă din 1937, o adevărată relicvă de dinainte de război, care în majoritatea țărilor din vestul Europei ar fi păstrată ca piesă de muzeu sau folosită pe liniile turistice.

La fel ca celelalte trenuri de pe linie, Oradea - Arad parcurge cei 120 de km care separă cele două orașe din vestul României în 2 ore și 58 minute, cee ce înseamnă în medie 40 km / h.

''Uneori, câte un pasionat de trenuri soseşte din Germania pentru a fotografia această locomotivă'', spune Ion, şef de gară la Zerind, un sat aflat la jumătatea drumului dintre cele două oraşe. „Totuși, pentru cei care trebuie să ia trenul în fiecare zi, această călătorie nu este deloc o plimbare”, spune el.

700 de kilometri mai la sud, în Bulgaria, trenul parcurge - însă doar de trei ori pe săptămână - cei 34 de kilometri care separă orașele Kyustendil și Gueshevo într-o oră și 40 de minute. Starea infrastructurii permite o viteză maximă de 25 km / h, care în unele porţiuni ale traseului scade la 15 km / h.

Ne puteți urmări și pe Google News

În acest colț al Europei, starea înapoiată a căilor ferate se observă privind mai ales trenurile și infrastructurile.

Potrivit estimărilor realizate de portalul financiar profit.ro, starea înapoiată a acestor două elemente a cauzat căilor ferate române, doar în 2017, întârzieri de 4,5 milioane de minute, circa 8,6 ani de întârziere în 365 de zile de circulație. Și vorbim despre o țară care - conform celui mai recent raport al UIC - Uniunea Internațională a Căilor Ferate,  a transportat în 2019 aproximativ 53 de milioane de pasageri.

În 2017, firma de consultanță Boston a dezvoltat un studiu care calculează performanța feroviară a țărilor UE prin adăugarea nivelurilor de siguranță, intensitate de utilizare și calitatea serviciilor. Pe ultimele locuri se află România și Bulgaria, cu un scor de 2 din 10. Prima ţară de peste Cortină este Cehia, cu 5 puncte.

O pensie care nu soseşte niciodată