Îl aveți sub ochi, dar nu-l folosiți. Butonul care reduce consumul de combustibil al mașinii

Îl aveți sub ochi, dar nu-l folosiți. Butonul care reduce consumul de combustibil al mașinii Sursa foto: Arhiva EVZ

Odată cu sosirea sezonului estival, vin și temperaturile sufocante, iar șoferii sunt nevoiți să folosesc aerul condiționat, asta însemnând consum mai mare de carburanți. Dar există un buton la bordul mașinii care poate face minuni.

Pentru a răcori interiorul mașinii, mulți șoferi pornesc sistemul de aer condiționat, ceea ce duce inevitabil la o creștere a consumului de combustibil. Totuși, există o metodă simplă prin care acest consum poate fi redus semnificativ: utilizarea butonului de recirculare a aerului.

Butonul secret de la bordul mașinii care reduce consumul de combustibil

Prin activarea acestei funcții, instalația de aer condiționat va prelua aerul deja prezent în interiorul mașinii și-l va răcori la temperatura optimă, fără a fi necesară extragerea aerului cald de afară și răcirea sa ulterioară.

Acest buton de recirculare a aerului se află în zona de reglare a aerului condiționat din mașină. Butonul de recirculare poate să reducă cu până la 10% consumul de combustibil.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aveţi grijă, nu utilizați aerul condiționat decât dacă chiar este necesar, pentru că folosește din puterea motorului. Și astfel crește consumul combustibilului, avertizează un expert în domeniu.

Butonul de reciclare a aerului nu trebuie folosit pe timp de ploaie chiar dacă-i cald în maşină

Mai trebuie să știți că butonul de recirculare a aerului nu se folosește pe timp de ploaie sau când vremea este foarte rece, deoarece acest lucru va face ca umiditatea să fie reținută în interiorul autoturismului dumneavoastră, iar asta va duce la condens și aburirea parbrizului.

„Compresorul are nevoie de energie pentru ca sistemul de aer condiționat al mașinii să funcționeze. Așa că va folosi o cantitate mică de combustibil atunci când sistemul e activat. Poate să reducă acest consum de combustibil cu până la 10%. Și efectele sunt mai ales vizibile atunci când vine vorba de călătoriile scurte. Atunci când pornești, sistemul de aer condiționat trebuie să muncească din greu pentru ca temperatura din interior să atingă un nivel confortabil”, a declarat Bradley Jando, expert la Kwik Fit.

Un test a arătat că atunci când se circulă cu o viteză sub 60Km/h este mai avantajos să ținem geamurile coborâte, pe când la viteze mai mari 65Km/h folosirea aerului condiționat va duce la o economie de combustibil mai mare.

Pentru a folosi cât mai eficient funcția de recirculare, este recomandat să așteptați până când temperatura interioară este cea dorită după care să activați recircularea aerului.