Marea greșeală pe care o fac șoferii la semafor. Comoditatea costă

Șofer / Sursă foto: Dreamstime.com

Una dintre întrebările frecvente în rândul șoferilor este dacă este indicat să ții piciorul pe frână atunci când stai la semafor. Dezbaterea este veche și opiniile sunt împărțite, în special între șoferii care conduc mașini cu transmisie automată și cei care folosesc transmisia manuală. Iată ce trebuie să știi despre acest aspect important al condusului.

Transmisia automată: De ce să nu scoți mașina din viteză?

În cazul mașinilor cu transmisie automată, situația este diferită față de cele cu transmisie manuală. Unul dintre miturile care circulă este că este bine să scoți mașina din viteza "Drive" și să o lași în "Neutral" sau "Park" atunci când stai la semafor. Totuși, specialiștii din domeniu contrazic acest obicei.

Robert Marin, mecanic auto, explică: „La o mașină cu transmisie automată, atunci când apeși frâna, sistemul decuplează automat transmisia, ceea ce înseamnă că mașina este practic staționară fără a afecta cutia de viteze. Scoaterea repetată din viteză poate uza prematur cutia de viteze, așa că este mai bine să ții piciorul pe frână.” Cu alte cuvinte, nu este nevoie să scoți mașina din "Drive", ci pur și simplu să ții frâna apăsată, conform ProMotor.

Transmisia manuală: atenție la ambreiaj. Folosește frâna

Pentru cei care conduc mașini cu transmisie manuală, lucrurile stau diferit. Este recomandat să scoți mașina din viteză atunci când te oprești la semafor. În caz contrar, ar trebui să ții ambreiajul apăsat, ceea ce va duce la uzura prematură a acestuia.

„Pentru a proteja ambreiajul, este indicat să scoți din viteză și să folosești frâna pentru a ține mașina pe loc,” explică același specialist.

Sursa foto: Pixabay

O soluție alternativă: frână de mână

O altă opțiune pe care o au șoferii este utilizarea frânei de mână atunci când stau la semafor. Acest lucru este recomandat în special pentru cei care nu vor să țină piciorul pe frână pentru perioade lungi de timp.

Frâna de mână nu uzează plăcuțele de frână și oferă o soluție sigură, în special în situații în care vehiculul staționează în pantă sau pe o rampă. Aceasta mai poate preveni și riscul ca mașina să se miște în mod necontrolat în cazul în care șoferul își ridică piciorul de pe frână din greșeală.

Când nu trebuie să ții piciorul pe frână

Multe mașini moderne sunt dotate cu sisteme automate care împiedică deplasarea vehiculului atunci când este scoasă din viteză, chiar și pe suprafețe înclinate. În astfel de cazuri, nu este necesar să ții piciorul pe frână.

Totuși, pentru vehiculele care nu dispun de aceste sisteme, este esențial să fii precaut și să folosești frâna de picior sau frâna de mână, mai ales pentru a preveni eventuale accidente, cum ar fi lovirea vehiculelor din față sau din spate.