Espresso la 70 de cenți în Italia. Inovația unui patron de cafenea

Ceașcă de cafea. Sursa foto: Dreamstime.com

Patronul unei cafenele dintr-un oraș italian a devenit cunoscut în toată țara, și nu numai, datorită unei găselnițe. El a pus în vânzare cafea la prețul de 70 eurocenți, sub cel practicat de concurență. A pus o singură condiție care a stârnit zâmbetele clienților și ale celorlalți patroni de cafenele. El spune, însă, că astfel, profiturile nu îi sunt afectate.

Italienii, se știe sunt mari amatori de espresso, băut dimineața, la o cafenea, în drum spre locul de muncă. O cafea la „botul calului”, se vinde cu 1,5 – 3 euro, dar nimeni nu se plânge, iar italinenii nu renunță la obiceiul lor.

Chiar și așa, un patron al unei cafenele dintr-un orășel din Italia, din Valbormida, provincia Savona a venit cu o inovație. El a scăzut prețul la 70 eurocenți, pentru o cafea, mult sub ceea ce practică concurența sa. Cu o condiție, a spus cafegiul. Vrei să bei cafea la 70 de eurocenți, îți aduci ceașca, lingurița și zahărul de acasă.

Patronul nu strâmbă din nas nici dacă ai săi clienți își aduc pahare de carton, de unică folosință, și lopățele de lemn. Nu-l deranjează. Tot le servește cafeaua cu 0,7 euro.

O cafenea practică prețuri de 0,7 euro pentru un espresso cu condiția să-ți aduci ceașca de acasă. Sursa foto: ivg.it

Locul în care se bea cafeaua de 70 de cenți

Se întâmplă la „Bottega del Caffè un micuț local deținut de familia Venturino, în orășelul Millesimo.â Capul familiei a explicat ce se întâmplă și de unde a pornit ideea sa. Elio Venturino s-a gândit să scadă prețul la cafea pornind de la controversele din jurul prețurilor prea mari practicate de cafenele și restaurante. Antreprenorul a povestit pentru publicația „La Stampa” despre ce este vorba.

„Este o provocare, dar chiar punem în practică prețul acesta special. Inițiativa s-a născut dintr-o glumă făcută în casă. Sile întregi singura discuție a fost legată de taverna din Finale Ligure care taxase cu doi euro pentru o farfurie goală pentru a împărți pastele.

Este un subiect care a scos în evidență dificultățile și exagerările legate de prețurile practicate de cafenele și restaurante. Costurile pentru materii prime sunt în creștere, la fel ca și factura de energie electrică sau factura de apă. Peste toate se adaugă costurile cu salarizarea personalului”, a explicat antreprenorul.

Astfel, Elio Venturino a decis să le vândă clienților espresso-ul cu 70 de eurocenți cu condiția să-și aducă propria ceașcă în care să-i fie pusă cafeaua. Familia a fost de acord, iar fiica, Valentina a făcut afișele de promovare pentru cafenea, cu care a împânzit orașul.

Ce se ascunde în spatele inițiativei

Iar primul client nu a întârziat să apară, așa cum a povestit chiar patronul cafenelei. Cam neîncrezător, acesta a venit cu ceașca în servietă. A plecat mulțumit deoarece a plătit exact atât cât scria în reclamă, 70 de eurocenți.

„După-amiaza au ni s-a alăturat primul client. Un domn care trecea pe la noi, la fel ca mulți alții, a apărut cu o ceașcă în geantă și a rămas uimit când i s-a confirmat prețul. Era neîncrezător, dar nu este vorba despre o glumă. Când a văzut chitanța, a fotografiat-o”, a mai povestit Elio Venturino.

El a explicat ce se ascunde în spatele cafelei de 70 de cenți, cu ceașcă, zahăr și linguriță de acasă. Practic, a spus Elio Venturino este vorba despre o economie la curentul electric, la apă, la detergent de vase, la agentul de clătire și la zahăr. Pentru un client reprezintă o sumă insignifiantă, dar pentru o cafenea, aceste costuri, adunate, reprezintă o economie.