Escrocheriile telefonice. Cum este recomandat să răspunzi la telefon

Telefon. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Escrocheriile telefonice încă sunt de actualitate, deși cele digitale au început să prindă tot mai mare amploare. Modalitățile prin care putem fi înșelați prin intermediul telefonului s-au înmulțit și, deși tot mai multe persoane au început să cunoască anumite tactici, tot atât de multe sunt încă pasibile să fie înșelate.

Escrocheriile telefonice. Cum este recomandat să răspunzi la telefon

Una dintre tacticile folosite în escrocheriile telefonice este denumită „Mă auziți acum?”. Este una dintre cele mai uzitate și subtile modalități de înșelătoriile folosite prin intermediul telefonului.

Această înșelăciune începe cu un apel telefonic a cărei conversație debutează chiar cu această întrebare. Instinctiv, persoana vizată să fie înșelată va răspunde  cu „da”. Pentru acest tip de apel este folosit un sistem automat prin intermediul căruia sunt inregistrate răspunsurile. Cu toate acestea, escrocii profită de acest răspuns și îl utilizează ulterior pentru a pretinde fals că victima a autorizat tranzacții sau acțiuni cu care nu a fost de fapt de acord.

Germania are super-radare care detectează folosirea telefonului. Ce amenzi se aplică. Sursă foto: Unsplash

Ce pericol poate aduce răspunsul afirmativ

Organizațiile de protecție a consumatorilor din Statele Unite au emis deja avertismente populației. Acestea atrag atenție asupra acestei scheme și sfătuiesc oamenii să închidă imediat fără a răspunde la întrebare. Chiar dacă până acum nu s-au înregistrat pierderi financiare directe din cauza acestei înșelăciuni, există preocupări cu privire la posibilele consecințe pe termen lung.

Cum sunt folosite escrocheriile telefonice de acest tip

Metodele precise prin care escrocii utilizează aceste înregistrări rămân neclare, dar există îngrijorări că aceștia ar putea falsifica consimțământul pentru achiziții sau contracte neautorizate.

Pentru a vă proteja împotriva acestor escrocherii și mai ales pentru a fi evitate experții recomandă utilizarea identificatorului de apeluri pentru a filtra apelurile, înregistrarea în lista "Nu deranjați" pentru a reduce apelurile de telemarketing, monitorizarea atentă a extraselor de cont și a facturilor bancare, precum și raportarea oricărui incident suspect autorităților competente.