Tesla a fost acuzată de Departamentul Autovehiculelor (DMV) din California de publicitate falsă în promovarea caracteristicilor sale Autopilot și Full Self-Driving ca oferind control autonom al vehiculului.
Elon Musk are parte de un nou scandal cu privire la maşinile Tesla. DMV susține că producătorul de mașini electrice a indus în eroare clienții cu ajutorul mesajelor publicitare exagerate cu privire la capacitățile tehnologiilor mașinii.
În plângerile depuse la Oficiul Audierilor Administrative de stat, Departamentul Autovehiculelor (DMV) din California a declarat că Tesla a indus în eroare potenţialii clienţi cu reclame care exagerează cât de bine funcționează sistemele sale avansate de asistenţă pentru şofer (ADAS).
Tesla „a făcut sau a difuzat declarații care sunt neadevărate sau înșelătoare și care nu se bazează pe fapte”, a spus DMV în plângerile depuse la Oficiul de Audiere Administrative de stat pe 28 iulie și făcute publice vineri.
Tesla, acuzată de limbaj înșelător: Autopilot şi Full Self-Driving nu funcționează
În sesizare se arată că vehiculele echipate cu tehnologia Autopilot şi Full Self-Driving nu puteau la momentul acelor reclame şi nu pot funcționa nici acum ca vehicule autonome.
„Tot ce trebuie să faci este să urci și să spui mașinii tale unde să mergi. Dacă nu spui nimic, mașina ta se va uita la calendarul tău și te va duce acolo ca destinație asumată. Tesla va găsi ruta optimă, navigarea pe străzile urbane, intersecțiile complexe și autostrăzile”, se spune în promovarea mașinii, dar nu este aşa, „funcțiile activate în prezent necesită supraveghere activă a șoferului și nu fac vehiculul autonom”
DMV analizează măsuri care ar putea include suspendarea licenței Tesla de a vinde vehicule în California şi solicitarea ca producătorul auto să despăgubească șoferii.
Tesla, care și-a desființat departamentul de relații publice cu presa în 2020, nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii cu privire la aceste acuzații.
Tesla a declarat că Autopilot permite maşinii să vireze, să accelereze şi să frâneze automat pe banda sa, în timp ce Full-Self Driving permite, de asemenea, vehiculelor să respecte semnele de circulație şi să schimbe benzile.
Dar DMV a spus că declinarea răspunderii de către Tesla contrazice etichetele şi afirmaţiile originale neadevărate sau înşelătoare, ceea ce induce în eroare şi nu remediază încălcarea.
California este cea mai mare piaţă a Tesla din SUA
În august 2021, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis o investigație asupra sistemului de asistență a șoferului Autopilot al Tesla, pe baza accidentelor în care au fost implicate mașinile când pilotul automat era activ. În iunie, agenția a anunțat că și-a extins ancheta la aproximativ 830.000 de vehicule Tesla echipate cu Autopilot.
Compania a vândut în California 121.000 de vehicule în 2021, dintr-un număr estimat de 352.000 vândute la nivel naţional. Din 2016, Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis 38 de investigaţii speciale privind accidentele în care au fost implicate vehicule Tesla la care sistemele ADAS erau suspectate că ar fi fost utilizate. Au fost raportate 19 decese, relatează cnet.com.