Elon Musk a anunțat că Twitter va percepe un comision de 10% din abonamentele pentru conţinut ale creatorilor, după primul an

Elon MuskCaptură video/ YouTube

CEO-ul Twitter, Elon Musk, a anunțat că platforma de socializare va percepe un comision de 10% din abonamentele de conţinut ale creatorilor, după primul an, deoarece compania caută să monetizeze conţinutul de pe site în încercarea de a-şi diversifica sursele de venituri.

La începutul acestei luni, Elon Musk a declarat că utilizatorii platformei de socializare vor putea să le ofere urmăritorilor lor abonamente la conţinut, inclusiv texte de lungă durată şi videoclipuri de câteva ore.

El a mai spus că Twitter nu va percepe un comision din câştigurile generate de abonamentele de conţinut, în primele 12 luni.

Musk a adus schimbări la Twitter pentru a creşte veniturile, după ce veniturile din publicitate ale platformei au scăzut anul trecut, în perioada de până la achiziţia sa de 44 de miliarde de dolari, încheiată în octombrie.

El a adăugat că partea percepută de companie din veniturile abonamentelor pe platformele iOS şi Android va scădea la 15% în al doilea an, de la 30% în primul.

O nouă formă de monetizare a conţinutul postat pe Twitter

Musk a mai anunțat că publisherii vor putea activa, începând de luna viitoare, o nouă formă de monetizare a conţinutul postat pe Twitter - un fel de taxă de pe click, ca alternativă la abonamentele lunare.

publisherii vor putea taxa punctual accesul la conţinutul pe care-l postează pe Twitter, prin intermediul unei noi forme de monetizare pe care platforma o va lansa curând.

Practic, o publicaţie poate stabili un paywall strict pentru o anumită postare şi să ceară o anumită sumă de bani de la utilizatorii care vor să aibă acces la aceasta.

Pe undeva, această formă de plată reprezintă o alternativă la Subscripţii (fosta Super Follows), unde utilizatorul plăteşte un abonament lunar, care-i facilitează accesul la toate postările unui anumit publisher.

Viitoarea formă de monetizare va permite utilizatorilor care nu sunt dispuşi să plătească un abonament lunar să cumpere punctual accesul la o anumită postare.

Dincolo de faptul ca va fi lansată cândva în luna mai, deocamdată nu se cunosc alte informaţii despre viitoarea formă de monetizare - nu se ştie, de exemplu, cât va fi comisionul pe care-l va opri Twitter din aceste plăţi.

Sursa: news.ro