Elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se pregătesc pentru Evaluarea Națională, care se va desfășura în luna mai, la discipline precum limba română, limba maternă, matematică și științele naturii. Notele nu se trec în catalog, scopul examinării fiind acela de a evalua stadiul competențelor elevilor care doresc să-și aleagă un traseu școlar.
Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține Evaluarea Națională în luna mai.
Calendarul Evaluării Naționale pentru elevii din clasa a II-a
Ministerul Educației a stabilit că Evaluarea Națională pentru elevii clasei a II-a va debuta pe 13 mai. Rezultatele elevilor claselor II-VI nu se vor afișa, nu se vor comenta și nu se vor trece în catalogul clasei.
„În următoarea şedinţă a Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educaţiei, vom supune atenţiei partenerilor noştri de dialog Calendarul de administrare a evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în acest an şcolar”.
Elevii clasei a II-a vor susține examenul scris la limba română pe 13 mai și examenul de citit pe 14 mai la limba română. Dacă este cazul, examenele de citit și scris la limba maternă vor fi susținute pe 13 mai și 15 mai. Pe 16 mai va fi examenul la matematică. Elevii ce provin din cadrul minorităților naționale vor susține examenul de citit și scris la limba română pe 17 mai.
Calendarul Evaluării Naționale pentru elevii claselor IV-VI
Elevii din clasa a IV-a vor susține examenele la limba română pe 21 mai, pe 22 mai la matematică și pe 23 mai la limba maternă.
Pentru cei din clasa a VI-a, examenul la limbă și comunicare va fi susținut pe 28 mai.
Pe 29 mai se va desfășura examenul la matematică și științele naturii.
Scopul Evaluării Naționale pentru elevi
Potrivit Ministerului Educației, Evaluarea Națională urmărește ca rezultatele valorificate la nivelul unității de învățământ să-i ajute pe elevi pentru mai departe. Elevii clasei a II-a vor fi expuși la subiecte făcute de alți profesori decât învățătorul cu care este obișnuit. Părinții vor observa dacă elevii au fost corect evaluați de învățătoare pe durata primilor doi ani de școală.
Primul obiectiv este elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune. Al doilea obiectiv este informarea elevilor şi a părinţilor/tutorilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. În funcție de rezultate, părinții se vor decide pe ce domenii să insiste, în lucrul cu copiii, pe durata vacanței de vară. În cazul elevilor de clasa a IV-a și a VI-a, obiectivul evaluărilor este de a-i obișnui pe aceștia cu condițiile de examinare de la finalul ciclului gimnazial care le va hotărî traseul școlar.
De asemenea, rezultatele cuprinse în fişele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară, susține Edupedu.