Efectul pervers. Mașinile electrice, viitorul coșmar al pompierilor

Efectul pervers. Mașinile electrice, viitorul coșmar al pompierilor Mașină Tesla în flăcări Sursa foto: EVZ

Pentru un automobil Tesla Model S, producătorul explică faptul că este nevoie de „aproximativ 11.356 litri de apă turnată direct pe baterie pentru a o stinge și a o răci complet”.

În continuare, vin alte necazuri. De obicei, odată ce o mașină cu motor termic (benzină sau diesel) este consumată de flăcări, ea nu mai prezintă  un pericol.

Nu este cazul vehiculelor electrice: bateriile puternice utilizate în aceste mașini își creează propria energie și, prin urmare, un incendiu poate reîncepe din nou, la  mult timp după ce a fost stins.

Arde, uite cum arde...

După un accident în Florida, un autoturism Tesla s-a reaprins la câteva ore după ce a fost stins. În California, o mașină de aceeași marcă a ars de trei ori în aceeași zi.

Ne puteți urmări și pe Google News

În sfaturile sale de prim ajutor, producătorul american de vehicule electrice Tesla precizează că, dacă începe un incendiu, o baterie necesită 24 de ore până să se stingă. Și sugerează „lăsați bateria să ardă, sub supraveghere”.

Potrivit  Bloomberg, jumătate din unitățile de pompieri din Statele Unite nu au un protocol în vigoare pentru combaterea incendiilor vehiculelor electrice și doar un sfert dintre acestea au un program de instruire pentru aceste situații specifice.

Deoarece numărul mașinilor alimentate cu baterii este în continuă creștere pe drumurile publice, în garaje și în parcările publice, pare urgent ca pompierii să fie instruiți corespunzător pentru a face față incidentelor potențial grave generate de aprinderea bateriilor.